Какво би било, ако организациите въвличат потребителите в дизайна на продукти и услуги?

Повече от 20 лектори и 16 работилници на първия Design Thinking Camp у нас

Съдържание от Fabrica360. Статията не е част от редакционното съдържание на "Дневник"

Каролин Мерц (вляво) и Селина Майер от Института "Хасо Платнер" ще провокират участниците да намерят решение на ежедневен проблем, с който всеки един от нас се сблъсква, използвайки дизайн мисленето.

© Fabrica360

Каролин Мерц (вляво) и Селина Майер от Института "Хасо Платнер" ще провокират участниците да намерят решение на ежедневен проблем, с който всеки един от нас се сблъсква, използвайки дизайн мисленето.


От няколко години в България все по-често се говори за дизайн мисленето като бизнес подход, но възползват ли се организациите от пълния му потенциал и успяват ли да създадат стойност за себе си и за клиентите си? Като че ли засега, с малки изключения, българските организации гледат на подхода като на еднократно обучение или корпоративно забавление и не знаят как да го приложат в реален бизнес или социален проект.


За да представи възможностите, които дизайн мисленето може да разкрие пред българските компании, екипът на агенцията за дизайн и иновации Fabrica 360 организира първия по рода си Design Thinking Camp у нас. Събитието, което е вдъхновено от руските им партньори от Wonderfull Lab., ще се проведе на 29 август и 30 август в Sofia Tech Park. Организаторите си поставят за цел да разчупят стандартния конферентен формат, като залагат предимно на над 16 двучасови и четиричасови уъркшопи с практическа насоченост – както за начинаещи, така и за напреднали. По този начин участниците ще имат възможност да почерпят ноу-хау от световнопризнати експерти и да придобият знания и умения, които да могат да приложат в корпоративна или стартъп среда, както и в неправителствения сектор.


Елеонора Карнаса, основател на "Фабрика 360", ще разкрие особеностите на дизайна на платформи, както и как да генерирате по-големи печалби с по-малко служители.

© Fabrica360

Елеонора Карнаса, основател на "Фабрика 360", ще разкрие особеностите на дизайна на платформи, както и как да генерирате по-големи печалби с по-малко служители.


Всеки желаещ да се включи в Design Thinking Camp ще може да избира в коя от работилниците да участва, но местата за всяка от тях са ограничени. Принципът е "first come, first serve", а цената за "Early bird" билети е валидна до 20 юни.


Някои от работилниците, в които можете да участвате:


"Experiencing Design Thinking Beyond the Process". Селина Майер и Каролин Мерц от Института "Хасо Платнер" в Германия ще преведат участниците през цялостния процес на дизайн мисленето, като ще ги предизвикат да намерят решение на проблем, с който всеки от нас се сблъсква в ежедневието си. Освен това ще се фокусират върху избрани принципи от креативния процес, за да помогнат на участниците да развият иновативен начин на мислене.


"The Insider’s guide to Innovation: The Five Design Thinking Tools You Really Need". Рама Гераво и Ивелина Гаджева от Центъра за дизайн "Хелън Хамлин" в Кралския колеж по изкуство в Лондон, Великобритания ще представят 5 от най-ценните инструменти, които могат да бъдат използвани при дизайн мисленето за създаване на иновации. Фасилитаторите лично са използвали тези техники при разработването на над 100 проекта. Според тях способността на компаниите да се поставят на мястото на своите клиенти (емпатия) придобива все по-голямо значение, тъй като така създават продукти и услуги, които отговарят на реалните потребности на хората.


"Playing the Future: creating products and services based on future trends". От своя страна, Мария Сташенко от руската креативна агенция Wonderfull Lab. ще ви помогне да изградите брилянтни идеи за продукти и услуги, осланяйки се на културни, технологични, консуматорски и бизнес трендове чрез бордова игра за дизайн мислене. Креативната агенция създава инструмента след позитивни отзиви от над 100 компании. Играта се използва от дизайн екипи като интерактивен инструмент (в рамките на 40-45 минути) за генериране на идеи за създаване на нови характеристики при продуктите.


Зара Дейвидсън, основател на Enrol Yourself, ще представи възможностите, които разкрива дизайн мисленето, когато бъде използвано за създаване на преживявания, свързани с ученето.

© Fabrica360

Зара Дейвидсън, основател на Enrol Yourself, ще представи възможностите, които разкрива дизайн мисленето, когато бъде използвано за създаване на преживявания, свързани с ученето.


"Psychology for Product and Service designers Understanding Human Behaviour". Димо Георгиев от българската компания UXP също ще демонстрира инструмент, който ще помогне на мениджърите да опознаят психологически модел, изграден от 6 нужди и 2 страха, които движат поведението на всеки един от нас. "Интересното е, че ние никога не можем да се отървем от тези страхове. Ние ги носим до края на живота си, но можем да осъзнаем кои са водещите нужди и страхове, за да можем да вземаме решения по-адекватно и да прогнозираме поведението на хората, с които комуникираме. Това е сериозно стратегическо предимство в бизнеса", смята експертът и допълва, че моделът може да бъде използван както в сферата на личностното развитие, така и в сферата на създаване на услуги.


"Grow to meet a challenge: designing your own curriculum". В този уъркшоп Зара Дейвидсън, създател на иновативния обучителен акселератор Enrol Yourself, изграден на базата на дизайн мислене и peer-to-peer учене, ще представи възможностите, които разкрива дизайн мисленето, когато бъде използвано за създаване на преживявания, свързани с ученето. Според Дейвидсън в 21-ви век е изключително важно всеки един от нас да превърне ученето в навик за цял живот, за да можем да се адаптираме към случващите се в света промени. С нейна помощ ще прототипирате учебна програма, с която ще можете да решите предизвикателствата, пред които сте изправени.


"Platform Design: Grow Your Strategic Vision". Елеонора Карнаса, основател на "Фабрика 360" и един от 20 акредитирани service design master trainers в света, ще демонстрира ползите от дизайна на платформи. В рамките на този формат ще разберете какво отличава бизнес модела на платформите от традиционния бизнес модел. Освен това ще научите кои правила в икономиката могат да работят във ваша полза, както и как да генерирате по-голяма печалба с по-малко служители, като същевременно трупате лоялни клиенти.


"Stakeholder Mapping and Beyond". Стина Ванхоф от белгийската агенция "Knight Moves" ще ви запознае детайлно с инструменти, които ще ви помогнат да откриете какви са реалните нужди на вашите клиенти. По този начин вие ще можете да предприемете стъпки към създаването продукти и услуги, поставяйки именно тези потребности в центъра на креативния процес. Това ще ви гарантира успех при внедряването на стоките и услугите.


Новаторските концепции за създаване на продукти и услуги действат като катализатор и подклаждат успеха на съвременните предприемачи. Внедряването на дизайн мисленето в този процес подхранва креативността и води до генериране на иновативни идеи, които преобръщат начина, по който функционират цели индустрии. Прегръщайки авангардния за България бизнес подход, напредничавите компании в Западна Европа и Съединените американски щати създават продукти и услуги, като поставят потребностите и неизказаните желания на клиентите в центъра на креативния процес. Дизайн мисленето се използва от Google, Dyson, Samsung, Amazon, Huawei, Microsoft, IBM, Airbnb, Instagram, Tesla, Ford, Audi, Starbucks и много други компании, попадащи в класацията Fortune 500.


Открай време фирмите се стремят да улесняват по всевъзможни начини ежедневието на своите потребители. За използването техните продукти вече не се изискват специални умения, което позволява на компаниите да достигнат до по-широк кръг от клиенти. Така например преди няколко години автомобилната компания Fiat си партнира с италиански бранд за кафе Lavazza, създавайки кафемашина, която бе вградена в модела Fiat 500 L. По този начин спечелиха клиентите и на двата бранда, тъй като на шофьорите вече не им се налага да се чудят как да паркират в близост до някоя скъпа кафетерия на път за работа, а в същото време не се лишават от животоспасяващата доза кафе. Удовлетворението на клиентите води до натрупването на критична маса от хора, които от потребители се превръщат в посланици на бранда и философията на компанията.


"В световен мащаб най-големите ползватели на дизайн мислене са публичния сектор, сектора на здравеопазването и частният сектор. Мечтая да видя как у нас първите два сектора въвличат гражданите и пациентите в процеса на проектиране на услуги. В България ни търсят основно компании във финансовия сектор. Организациите вече започват да разбират, че не могат да скрият лошия дизайн само с маркетингово послание, а трябва да инвестират в добър дизайн на продуктите и услугите. А добрата комуникация е функция от добрия дизайн", смята Елеонора Карнаса, основател на Fabrica 360 и допълва, че използването на иновативния бизнес подход диференцира компаниите от конкурентите им.


Вижте пълната програма на Design Thinking Camp и се регистрирайте за събитието тук: https://www.fabrica360.eu/dtcamp2019


Генерален медиен партньор на събитието е "Капитал".

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK