Как се пише рекламно послание, което работи

Интервю с легендарния Дрейтън Бърд – "Бащата на маркетинга"

Как се пише рекламно послание, което работи

© Sticky Marketing Club



Съдържание от Пресслужба на Innowave Summit 2019. Статията не е част от редакционното съдържание на "Дневник"

Дрейтън Бърд е една от най-значимите фигури в областта на директния маркетинг и реклама за последния четвърт век. Има 52 години практически опит в онлайн и офлайн маркетингa. През 2003-та година "Chartered Institute of Marketing" определя Дрейтън Бърд като един от 50-те специалисти в света, оформили развитието на съвременния маркетинг, затова получава прозвището "Бащата на маркетингa". Той ще бъде един от лекторите на предстоящото събитие на 18-ти и 19-ти октомври Innowave Summit 2019 във Варна.


Ако трябва да дадете съвет за това как да сме успешни копирайтъри, какъв би бил той?
Дрейтън Бърд: Чували ли сте за залата Карнеги? Това е най-известната концертна зала в Америка. Сещам се за една история за човек, който отишъл в Ню Йорк. Докато бил в Манхатън, попитал един от местните:
"Как и аз мога да имам изпълнение в залата Карнеги?" – "Практика, практика, практика! – отговорил мъжът."
Тайната на успешния копирайтър е непрестанно да пише. Пишете всеки ден. Наистина всеки ден. Колкото повече пишете, толкова по-добре ще се справяте. Колкото повече грешки правите, толкова по-добри ще ставате. Не задавайте глупави въпроси. Преди да започнете да пишете, научете се как да пишете. Четете книги за копирайтинг. И не четете книги само и единствено за копирайтинг, четете и всякакви други хубави книги. Защото ако искате да пишете, трябва да четете. Най-добрите писатели са и най-добрите читатели.


Кое е по-успешното послание – логическото или емоционалното?
Дрейтън: Хората взимат решения на базата на емоции. По тази логика, когато емоциите и логиката се сблъскат – емоциите винаги надделяват.


А какво бихте препоръчали – дълго или късо рекламно послание?
Дрейтън: Дължината на копито се определя от сложността на задачата. Например, ако се опитвам да ви продам детска играчка, ще ми е необходимо късо рекламно послание (copy), но ако се опитам да ви продам книгата си "Директен и дигитален маркетинг на здравия разум", ще напиша дълго рекламно послание.
Има такъв израз "Изберете наказанието спрямо престъплението." – тоест дължината на рекламното послание зависи от това какво продавате.


Имате ли някаква специална рутина сутрин, която Ви помага да сте по-добър копирайтър?
Дрейтън Бърд: Не. Ще ви кажа какво правя. Прекарвам почти цялото си време, извършвайки две или три неща. Едно от тях е да бъда активен. Старая се да практикувам бързо ходене поне четири часа седмично, както и правя комбинация от 7 упражнения поне два или три пъти в седмицата. В резултат на това съм в изключително добра форма за годините си.


Тренировките увеличават притока на кръв към мозъка. Ще забележите например, че всичко, което засилва движението на кръвта, стимулира мисленето. Сигурно сте обръщали внимание, че често докато се къпете, имате идеи под душа. Всичко, което повишава притока на кръв, увеличава и мисловната дейност.


Та, освен знанията, които имам, правя и упражнения. Тренировките ще подобрят уменията ви да пишете текстове, както и ще ви помогнат да имате нови идеи за бизнеса си.


На Innowave Summit 2019 Дрейтън Бърд ще представи тайните си за директния маркетинг и успешните рекламни послания. Сред лекторите са и други световни имена от сферата на иновациите, технологиите и дигиталния маркетинг.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK