
Какво Ви кара да спрете за момент? Да се изолирате от всички задачи, обаждания, социални медии? Питайки се този въпрос, стигнахме до симпатичното ателие на SIRCROW MyShirt в полите на Витоша. Там намерихме спокойна и приятелска атмосфера, както и двамата му вдъхновяващи основатели - Владимир Андреев и Михаил Кърпачев, които винаги ще Ви посрещнат с широка усмивка и чаша кафе, на приятен разговор.
Въвеждате не много популярна услуга на пазара у нас - риза по индивидуален размер. Какво ви подтикна към това?
ВА: Управлявам семейната фабрика, която е в текстилния бизнес от повече от 20 години. Желанието ми беше да създаваме текстилни изделия под наша търговска марка, като затваряме целият процес - от проучване и разработване на дрехи до маркетиране и предлагане на крайни клиенти и бизнеси. Текстилния сектор, с изпълнението на "ишлеме", е подложен на изключително висок натиск за постоянно поддържане на ниски цени, което оказва пряко влияние върху работните заплати и съответно - върху екипа ни във фабриката. Вярвам, че с развиването на нов продукт, ние ще повишим условията на работа и заплащане и ще създадем усещане за повече стабилност и сигурност у хората ни.
Какви са големите цели на един малък стартиращ бизнес?
МК: Стремежът ни е, първо, да променим разбирането и нагласите на българина за ексклузивност на услугата "риза по индивидуален размер" и да покажем, че услугата може да бъде достъпна до всеки джентълмен с отношение към външния си вид. . Наша мисия е също да образоваме пазара. Знам, че звучи гръмко, но в процеса на работата ни до момента стана ясно, че не много голяма част от мъжете в България са запознати с този тип услуга Искаме да променим това. Искаме да покажем ползите от една такава услуга и на тези, които не са се докосвали все още до нея. А тези, които вече я използват, но са принудени да купуват своите качествени мъжки ризи от други държави на значително по-високи цени, искаме да услесним, като предложим риза по индивидуален размер на световно ниво и достъпна цена.
Опишете ни вашите клиенти, имат ли те сходства?
ВА: Това, което забелязваме като прилика между клиентите ни е, че те държат на абсолютно безупречен външен вид. Обикновено са доста уверени, успешни джентълмени, които знаят какво искат и къде да го получат. Но най-интересният ни клиент несъмнено е съпругата до мъжа, който идва при нас. Бяхме учудени колко много жени пазаруват за човека до себе си. Обикновено именно дамите ни намират и организират всичко до самото идване на господина в ателието ни.
Обикновено стартиращите бизнеси в България имат немалко трудности. Какви са вашите предизвикателства?
МК: В България не е лесно да се прокара нова идея, услуга или продукт. За съжаление сме малко скептични и трудно възприемчиви за новите неща. Въпреки това, ние предпочитаме да гледаме на предизвикателствата като нещо, което ни кара да растем, да се учим и да ставаме по-силни. А за да сме по-силни пред предизвикателствата, ние разчитаме на ползотворни и за двете страни партньорства с други фирми и с общи усилия да променяме статуквото. Вече имаме изградени такива партньорства с компании, произвеждащи мъжки аксесоари, а също и с една млада компания за химическо чистене. Отворени сме и за всякакви нови предложения от компании, чийто водещ принцип съвпада с нашия - да градим етичен бизнес.
Има ли някакво послание, което искате читателят да получи?
ВА: Има, да. Апелът ни е да спрем за малко и да се погрижим за себе си. Ние ще ви помогнем в това начинание. Както и да повярваме, че по родните ширини се случват страхотни неща. Качеството достига световно ниво и, най-важното - ние заставаме с нашето име зад него.