"Добрият криейтив е самоцелен, когато не води след себе си до ефективни резултати"

Съдържание от Effie. Статията не е част от редакционното съдържание на "Дневник"

"Добрият криейтив е самоцелен, когато не води след себе си до ефективни резултати"


"Успешните кампании се познават от пръв поглед" е мотото на Effie България тази година. Основан през 1968 г. с цел насърчаване на ефективността в сферата на маркетинговите комуникации, международният конкурс Effie® награждава идеите, които работят за бизнеса. Effie България ще се проведе на 26 ноември 2019 г.


Какво носи признанието Effie на агенцията и какво на клиента разбираме от разговора ни с Ирина Илиева, акаунт директор в Graffiti BBDO и Силвия Костова, началник управление "Корпоративни комуникации и маркетинг" в Пощенска банка. Изграденото доверие и успешната екипна работа носи на двете компании 2 златни, 6 сребърни и 6 бронзови награди Effie, а Пощенска банка два пъти е обявена за най-ефективен бранд според Effie Index България.


Получаването на награда Effie е стимул за служителите и признание за цялата компания/агенция. Как се отрази тя на вас?


Ирина Илиева: Graffiti BBDO няма година без награда, откакто има Effie в България. Причината за това е, че не сме самостоятелен играч. Зад нас са нашите клиенти, но също и експертизата на BBDO като мрежа, която доминира класацията Effie Index в световен мащаб. Това е култура на работа и специфичен начин на мислене, което решава конкретни бизнес проблеми. Работата ни за Пощенска банка и общите ни успехи са пример за постоянно стратегическо мислене, постоянно високо качество и екипни усилия, довели до безапелационни резултати.


Силвия Костова: Да имаш Effie в портфолиото с успехи на компанията е не само въпрос на престиж, а признание, че комуникацията и бизнесът ти работят първо ръка за ръка, второ ̶ изключително добре и заедно са "напипали пулса" на пазара. Всяка година печелим поне по едно Effie, благодарение на перфектната стиковка между бизнес и маркетинг функции в организацията и добрата ни съвместна работа и изградено доверие с екипа на нашата комуникационна агенция. За нас Effie не е просто награда, а възможност да покажем своите най-интересни проекти, които създават стойност и променят пазара. Доказваме, че банка може да е лидер в смелите идеи, новатор в маркетинговия си подход и бенчмарк за конкурентите си. Ние вярваме, че ако умееш да комбинираш креативността с добрата бизнес идея, със сигурност ще си сред победителите на конкурс като Effie, оценяващ най-завладяващите истории за ефективност, защото добрият криейтив е самоцелен, когато не води след себе си до ефективни резултати.


Забелязахте ли повишаване на мотивацията сред служителите?


Ирина Илиева: Всеки обича да печели награди. На лавицата ни има 23 статуетки и всяка е донесла много позитивни емоции. Но след като наздравиците приключат и последният пост в Instagram е направен, идва обикновеният работен ден. А той не е свързан с печеленето на награди, а с постигането на по-добри бизнес резултати за нашите клиенти.


Силвия Костова: Kакто при всяко състезание, получаването на награда, особено такава като Effie, винаги създава позитивни емоции за екипа, кара хората да се гордеят с работата и с компанията си, да се почувстват оценени – и то на международно ниво. Аз лично много държа на наградите за нашия екип, защото те имат още една много интересна функция, освен повишаването на мотивацията – карат те да искаш да си още по-добър през следващата година и да се опитваш да надскочиш себе си отново и отново, развиват те и те правят още по-добър професионалист.


"Добрият криейтив е самоцелен, когато не води след себе си до ефективни резултати"


Забелязахте ли повишаване на запитвания от агенции/партньори за съвместна работа?


Ирина Илиева: В последните години Effie все повече се превръща в мотиватор при избора на агенция в България. Наградите са своеобразен атестат за начина на мислене и културата на работа в една агенция. И когато даден клиент се колебае кого да избере за свой партньор, Effie е ориентир и доказателство за стратегическо мислене, отвъд конкретните комуникационни решения. Повечето ни международни клиенти знаят за наградите и ги оценяват, защото те повишават видимостта им.


Силвия Костова: Пощенска банка се развива и налага като новатор, първи сред банковите институции предложихме много иновативни подходи, както в бизнеса, така и рекламата, в комуникациите и социалните мрежи. Изненадахме с иновативна гледна точка нашите клиенти, партньори, последователи и това безспорно ни отличи. Това ни прави предпочитан и доверен партньор за важни бизнес и социални проекти. Готови сме с още иновации, които ще предложим през 2020 г., защото силно вярваме в мотото, че "бъдещето обича смелите".


Повишиха ли се контактите с индустрията?


Ирина Илиева: Разбира се. Effie обединява клиенти, агенции, медии, компании за пазарни проучвания и маркетинг специалисти в едно – търсене на доказателство, че комуникацията има своята добавена стойност за бизнеса и не е просто "разход за реклама", а инвестиция за подобряване на резултатите на компанията.


Силвия Костова: Реалните резултати за ефективност ни дават предимства и заслужено самочувствие в нашия сектор. Виждаме, че инвестициите на банката в иновации и смели комуникационни решения затвърдиха имиджа ни на лидер във финансовия сектор и модерна дигитална банка, но най-важното е, че ни мотивират да търсим нереализирани за българския пазар идеи и да достигаме нови висоти.


Забелязахте ли ръст в печалбите?


Ирина Илиева: Нарастването на печалбите не е свързано с печеленето на Effie. По-скоро е обратното. Ефективната работа води до печалби при клиентите ни, което ни помага да спечелим и на Effie.


Силвия Костова: Когато създадеш кампания, която работи, с която предусещаш нуждите и създаваш допълнителни емоции на клиентите, тогава успехът и добрите резултати са гарантирани. Да, работещата реклама е тази, която ти осигурява ръст в печалби и обороти, но отличните резултати и ръст на нашата банка са видими не само в отчетите на БНБ, а и в проучванията за клиентска удовлетвореност и бранд имидж.


Наградите Effie® отличават най-значимите постижения в маркетинговите комуникации: идеите, които работят.


През 2019 година събитието се реализира съвместно със Saatchi & Saatchi Sofia, част от маркетинг и комуникационна група Publicis Groupe България.


Основни партньори на конкурса Effie България 2019 са bTV Media Group, Sanofi, A1 България и New Age Media.
Наградите Effie България 2019 очакват своите нови носители.


За повече информация, посетете www.effiebulgaria.org.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK