69% от българите пият поне по едно кафе на ден

Младите обичат да експериментират с вкусове и аромати

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за .

69% от българите пият поне по едно кафе на ден


Съдържание от Starbucks

69% от пълнолетното население на страната пие поне по едно кафе на ден. Други 11% консумират между 1 и 4 кафета седмично. Това сочат резултатите от социологическо проучване на агенция "Тренд" относно навиците за консумация на кафе и кафе културата в България, проведено през октомври по поръчка на АмРест Кофи (представител на световноизвестната верига Starbucks® за България).


Повече от половината (58%) от анкетираните смятат, че сънародниците ни "много обичат да пият кафе", а други 34%, че по-скоро обичат да пият кафе. Едва 1% посочват, че българите по-скоро не обичат да пият кафе.
Проучването затвърди и мнението, че кафето е неизменна част от комуникационната култура на българина, като "да пием по кафе" е станало нарицателно за среща с приятели. На въпроса "А с кого вие лично обичате да пиете кафето си?" най-голям е делът на приятелите – 26%. Това е особено видно при младите хора на възраст 18-29 г. – 45% от тях посочват, че обичат да пият кафето си с приятел. Близо ¼ от запитаните (23%) посочват, че пият кафето си в компанията на половинката си. Делът на хората, които предпочитат да консумират кафе сами е 15%, като най-често този отговор се среща при хората над 60 години.


Българите са традиционалисти по отношение на вида кафе, което консумират, но не са малко и тези, които обичат да експериментират с нови вкусове и аромати – 34%.


"Хората в България все повече се интересуват от различни видове кафе. Клиентите знаят, че при нас могат да поръчат не само популярните еспресо или Caffe Americano, но и сезонно кафе, приготвено със специфичен метод на извличане – например френска преса и vacuum pot. През 2019 г. се засили тенденцията и за консумация на студено кафе. Българите не бяха свикнали да пият студено извлечено кафе, но то става все по-популярно. Най-младите ни клиенти – ученици и студенти, харесват нашето специално Frappuccino. Хит е легендарното Pumpkin Spice Latte, а от средата на ноември звездите на сезона са Toffee Nut Latte, Gingerbread Latte, Toasted Marshmallow Hot Chocolate. Всички гости на Starbucks® могат да се насладят както на емблематичните напитки на веригата, приготвени с кафе 100% арабика, така и на иновативните сезонни предложения." – коментира Иван Георгиев – регионален мениджър на Starbucks® България.


69% от българите пият поне по едно кафе на ден


Коледният дух определено вече е завладял Starbucks® и това личи не само по ароматните сезонни напитки, но и по новите опаковки и емблематичните червени чаши на бранда. Празничното настроение се допълва и от баристите на Starbucks®, които по традиция слагат празнични червени престилки през месеците до Нова година. Лимитираната серия на легендарната червена чаша във вариант за многократна употреба дава възможност на всички кафе любители не само да опитат любимите си вкусове и аромати, но и да направят нещо повече за отговорното опазване на околната среда.


И още една добра новина за ценителите на освежаващата напитка – във всичките 14 заведения на Starbucks® вече е наличен коледният бленд за годината, който е специално отгледан и отлежавал пет години сорт Суматра с несравним, богат и дълготраен вкус.


69% от българите пият поне по едно кафе на ден


За Starbucks®
Американската верига за кафе Starbucks® стартира през 1971 г. в Сиатъл с продажба на кафе, чай и подправки. Днес компанията притежава над 27 хиляди локации в повече от 70 държави. В България тя е представена от AmRest, най-голямата независима компания, оперираща с ресторанти в Централна и Източна Европа.
Целта на Starbucks® е да предлага кафе с най-високите стандарти за качество, с етично закупуване и отговорни практики за отглеждане. Експертите на компанията пътуват до фермите в Латинска Америка, Африка и Азия, за да изберат най-добрите зърна кафе от вида Арабика, и подчертават техните богати вкусове и аромати чрез специалното изпичане – Starbucks® roast.
В България първото заведение Starbucks® отвори врати през 2008 г. на ул. "Гурко" 62. Днес обектите вече са четиринадесет – осем в София, два в Бургас, два в Пловдив и два във Варна.


За AmRest
AmRest Holdings SE е най-големият оператор на ресторанти и единствен представител на Starbucks® в Централна и Източна Европа. Компанията управлява обекти на KFC, Pizza Hut, Starbucks® и Burger King и е собственик на бранда La Tagiatella и двата китайски бранда: Blue Frog и KABB. Към момента AmRest ръководи над 2000 ресторанта в 26 държави, сред които Полша, Чехия, Словакия, Унгария, Румъния, България, Сърбия, Хърватия, Германия, Китай, Русия и други.


За Trend
"Тренд" e една от водещите независими социологически агенции на българския пазар. Основана е през 2016 г. и е член на Европейската асоциация за социални и маркетингови проучвания (ESOMAR). Агенцията извършва широк спектър от маркетингови и социални, количествени и качествени проучвания. "Тренд"предлага анализ и консултации, основани на експертно знание, точни извадки и съвременни методи.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK