Стивън Шедлетски: Животът ни се осмисля от всички добри дела, които можем да правим заедно

Съдържание от GIVE 2 GROW. Статията не е част от редакционното съдържание на "Дневник"

Стивън Шедлетски: Животът ни се осмисля от всички добри дела, които можем да правим заедно



Стивън Шедлетски е Head of Brand Experience, Igniter в компанията на Simon Sinek. Присъединява се към екипа на Simon Sinek през 2012 година. Стивън ръководи отдела Brand Experience и екипа от вдъхновители, за да гарантира, че всеки продукт, партньорство и комуникация отразяват най-дълбоките схващания на организацията. Той е вдъхновител, помага на лидерите и компаниите, с които работи да създават и развиват бизнес и екипи с кауза. Отдаден член на екипа на Саймън Синек, Стивън е винаги на линия да окаже подкрепа на онези клиенти, които се стремят да открият своята мотивация, да я изразят и реализират. С подобаващата комбинация от страст и професионализъм, Стивън бе очевидният избор да запише аудиокнигата по бестселъра от 2017 г. "Намери своята мотивация" (Find Your Why). Той e ко-водещ на подкаста "Започни с въпроса ЗАЩО" (Start With Why), с повече от 715 хил. изтегляния в над 180 страни. Стивън завършва Ричард Айви Скул ъв Бизнес, като специализира Лидерство, комуникация и стратегия. Мотивира хора и организации по целия свят и обслужва клиенти в почти всеки бранш.


Първото издание на ежегодното събитие GIVE 2 GROW по инициатива на УНИЦЕФ ще се проведе изцяло онлайн на 11-и декември от 16:00 часа. Специален гост на събитието ще бъде Стивън Шедлетски от екипа на световноизвестния мотивационен автор Саймън Синек, съавтор на книгата "Find your WHY". В това интервю разговаряме с него по редица важни теми като силата на щедростта и култура на дарителство. Ако сте се вдъхновили и Вие, очакваме Ви на GIVE 2 GROW.


Стивън Шедлетски: Животът ни се осмисля от всички добри дела, които можем да правим заедно


Г-н Шедлетски, за нас е чест, че се присъединихте към GIVE 2 GROW. Бихте ли ни дали няколко акцента какво ще презентирате на събитието?


Нашето ЗАЩО ни ориентира към причината, поради която искаме да бъдем щедри. Това, което сме готови да жертваме, за да видим промяната. Нашият основател Саймън Синек направи откритие преди 10 години, че всеки човек и всяка една организация на планетата работи на 3 различни нива: Защо-Как-Какво.


Нека започнем с най-простото. Всяка отделна организация знае КАКВО прави. Това са осезаемите неща, които предлага като продукти и услуги, а за служителите това е тяхната длъжностна характеристика. Някои от нас знаят, че го правим по различен начин или по-добре от останалите. Това са нашите силни страни, ценности, действия или уникално предложение на нашите услуги и продукти с висока добавена стойност. В този смисъл и повечето хора знаят КАК. Много малко хора могат да изразят с думи ЗАЩО правят това, което правят. Това е целта и причината да вярваме. Мисълта, с която ставате от леглото сутрин, е именно причината хората да бъдат лоялни на първо място.


Повечето хора, които казват, че обичат да работят в определена организация, когато ги попитате ЗАЩО, посочват като мотивация екипа. Имам новини за вас - хора работят във всяка организация. Има нещо специфично в тези хора, тази култура, тази общност и това, което правите, за да помогнете за промяната - за кауза по-голяма от вас самите. Така че организацията и лидерите трябва да са ясни ЗАЩО правят това, което правят. Посоката към правенето на добро на първо място и какво искате хората във вашата организация и извън нея да допринесат към обществото.


И така, вашето "ЗАЩО е вашата пътеводна звезда" - тази ваша истина, която винаги се опитвате да будна, защото е причината да съществувате като организация. Това има общо с вашия продукт или услуга и всичко, свързано с човешките нужди, които възнамерявате да разрешите, които можете да приведете в съответствие и с вашата култура на даряване. Когато намирате други хора и организации, които са готови да се присъединят към тази идея. Това кара вашия бизнес или организация да расте и дава по-високи резултати.


Защо хората не трябва да подценяват силата на щедростта?


Интересното при щедростта е, че е заразно. Тя има умението да вдъхновява другите да направят същото. Това не е просто хубава мисъл. Ние сме свръхестествени човешки същества, независимо дали правим добро като отделни личности или в група. Когато даряваме, получаваме или дори ставаме свидетели на акт на добро, в нашия мозък се получава химична реакция и отделяне на серотонин, Когато даряваме не става въпрос само за парична стойност, ние даваме и нашия талант и време, предаваме тази култура на други хора и организации, които имат значение за нас. И когато правим това, предизвикваме щедрост в общността, която живеем.


Стивън Шедлетски: Животът ни се осмисля от всички добри дела, които можем да правим заедно


В този разговор засегнахме най-вече човешката гледна точка към щедростта, нека сега се съсредоточим малко и върху бизнес перспективата. Какви са предимствата за компаниите, когато адаптират културата на дарителство в своята бизнес стратегия?
Когато сте наясно ЗАЩО наистина съществувате, вие сте наясно как реализирате потенциала си и сте последователни. Едно точно определение за това какво означава да бъдеш автентичен. Всички искаме да бъдем в компанията на автентичен лидер, да работим за автентична организация и да купуваме автентичен продукт. Автентичността означава, че правим и казваме това, в което всъщност вярваме. Лоялността е чувството, че може да разчитате на някого и вие сте готови да дадете своите ресурси за промяната. Нямаме взаимоотношения на ниво организации, имаме връзки с хората. Вярвам, че трябва да съществуват организации, които да защитават хората. Печалбата трябва да бъде част от трите основополагащи стълба: напредване към целта, защита на хората и генериране на печалба. Тогава печалбата трябва да се използва за реинвестиране във вашата цел и във вашето ЗАЩО.


Защо смятате, че повече хора и компании трябва да се присъединят към нас на 11-и декември и да се регистрират за GIVE 2 GROW?


Моето убеждение е, че две от най-мощните сили на хуманизма
са оптимизмът и отговорността. Оптимизмът е вярата, че утре може да бъде по-добре. Отговорност означава, че сме по-добри заедно. Като личности не сме толкова могъщи. Всеки от нас има силата си, но това, което ни прави забележителни, е способността ни да формираме екипи, групи и общности. Радвам се, че се организират подобни събития, защото те обединяват хората. Това, което осмисля живота, не е нещото, което можем да правим сами, а всички неща, които можем да правим заедно. Щастлив съм, че това ще бъде още една възможност да се съберем, за да видим какво можем да подобрим, за да постигнем целта си и да вдъхновим другите да го направят. Да създадем връзка по между си и да си помогнем да направим нашето кътче на света по-добро и по-светло.


Регистрацията за събитието вече е отворена, като цената на дигитален билет (1 билет = 1 дарение) е 70 лв. (без ДДС). Информацията за събитието се обновява непрекъснато и може да се следи тук:


www.give2grow.bg.


Форумът "GIVE 2 GROW" e подходящ за бизнес лидери (C-suite и мениджъри), предприемачи, HR професионалисти, PR и маркетинг професионалисти, консултанти, НПО. Събитието се организира с медийната подкрепа на Капитал и Дневник.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK