Ключовите партньорства на СофтУни и тяхното значение за изграждането на мост между образованието и бизнеса

Интервю с Иван Ненков

Ключовите партньорства на СофтУни и тяхното значение за изграждането на мост между образованието и бизнеса


Съдържание от SoftUni. Статията не е част от редакционното съдържание на "Дневник"

Иван Ненков е CEO на СофтУни - една от най-бързо развиващите се образователни институции в България, която днес е лидер в предоставянето на качествено, практически насочено образование в областите на програмирането, графичния дизайн и дигиталния маркетинг. Той отговаря за редица ключови процеси - от управление на бизнес отношенията, финансово планиране и стратегическо развитие, до маркетинг, продуктово позициониране и други.


В следващите редове Иван разказва за партньорствата на СофтУни - каква е тяхната основна функция, с какви компании работят и в каква посока са насочени усилията им, както и какви са изискванията, за да може една организация да се превърне в пълноценен партньор на СофтУни.


Каква е ключовата връзка между образованието и бизнеса, която СофтУни се опитва да осъществи, чрез своите програми за корпоративни партньори?


Основната цел зад създаването на СофтУни бе това да изгради мост над разширяващата се пропаст между образованието и бизнеса, осигурявайки голямо количество качествени квалифицирани кадри и насочвайки пряко тези кадри към кариерна реализация в компаниите от софтуерната индустрия, опериращи на българския пазар, подкрепяйки пряко техния растеж.


Именно затова още от самото начало СофтУни се развива като организация, която поддържа директна връзка с индустрията, работейки активно и паралелно в 2 конкретни посоки:


Първо, основен приоритет за нас е това нашите професионални обучителни програми да бъдат пряко отражение на нуждите на бизнеса, така че кадрите, които излизат от СофтУни, да притежават уменията, търсени от компаниите работодатели. Постигаме това като всяка година правим детайлно проучване на промените на пазара на труда в софтуерната индустрия, дефинирайки най-търсените умения и компетенции и заедно с експертни групи, съставени от практици от индустрията, и образователни методолози от СофтУни, актуализираме нашите обучителни планове и учебно съдържание.


Втората посока е свързана с развитието на отношенията между СофтУни като организация, създаваща успешни кадри, и компаниите работодатели. През годините изградихме около 70 успешни партньорства, основно с компании в софтуерната индустрия, подпомагайки ги в различни посоки, като например осигуряване на кадри, популяризирането на техния работодателски бранд сред IT общността, както и повишаването на квалификацията на персонала им, организирайки персонализирани обучителни програми за тях.


Как тези партньорства допринасят за осигуряването на качествени високо квалифицирани кадри?


Смятам, че нашата партньорска мрежа е много добра извадка на софтуерната индустрия, включвайки както малки и средни развиващи се компании, така и големи такива, разполагащи със структури от стотици служители. Работейки в тясна колаборация с всички тях, по отношение назначаването на курсисти, завършили обучителните ни програми, ние имаме привилегията да получаваме регулярна обратна връзка за тяхното представяне и всичко, което можем да подобрим, така че кадрите да стават все по-подготвени и да отговарят на очакванията на компаниите. Благодарение на тази качествена обратна връзка, получена директно от извора, усъвършенстването и надграждането на нашите обучителни програми се превръща в един постоянен и непрекъснат процес, доближавайки курсистите максимално до очакванията на индустрията.


Какъв е приносът на СофтУни за ИТ индустрията в България?


Работейки толкова отблизо с компаниите от бизнеса, ние успяваме да дефинираме правилно техните нужди и интереси, както към дадения момент, така и в перспектива. Обучителните планове на СофУни са пряко отражение именно на тези нужди и затова толкова висок процент от завършващите курсисти успяват да се реализират по специалността си (97%). Имайки предвид десетките хиляди хора, преминали през обучителните ни програми през последните 8 години, високия процент успеваемост при тяхната кариерна реализация, както и разширяващата се партньорска мрежа на СофтУни, смятам, че организацията постига целта, заради която бе създадена. Разбира се, въпреки сериозните мащаби, с които работим, дефицитът на качествени кадри на пазара остава висок, така че ние ще продължим да се борим с този проблем с пълна сила.


Кои са някои от компаниите, с които СофтУни си партнира в момента и какви са условията, които един бизнес трябва да покрие, за да се превърне в корпоративен партньор на СофтУни?


С някои от партньорите ни работим още от старта на СофтУни (преди 8 години), като част от тези компании са Software Group, Draft Kings (до скоро SBTech), SmartIT, Indeavr, XS Software, Infragistics, Superhosting и д.р. С времето започнахме да работим и с други популярни брандове като Coca Cola, Пощенска банка, Telus, Zhulke и други. През годините, съвместно с тези компании сме реализирали много интересни и полезни проекти, като безплатната академия на Кока Кола, в която участваха хиляди хора. Големи събития като СофтУниада и SoftUni Tech Fest, които дадоха възможност на хиляди млади таланти да се изявят, а също така тези компании предоставиха и продължават да предоставят разнообразни и атрактивни кариерни възможности за нашите курсисти. За нас от първостепенно значение е кариерното развитие на нашите курсисти, не само до момента на стартиране на работа, но и последващото им израстване. Именно затова се стремим да си партнираме само с компании, които могат да гарантират благоприятната среда и възможности за успешно кариерни развитие на кадрите.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK