Opel предизвиква конкурентите си на пазара

В автомобилакойто Opel ще покаже официално през есента, липсва педал на съединителя. С това трансмисията прилича на автоматичните. Така шофирането става по-лесно, особено в града. Въпреки че няма съединител, устройството позволява да се избира по желание автоматичен или механичен режим на превключване. Изборът става посредством еднократно преместване на скоростния лост встрани. Избраният режим се изобразява на дисплей на арматурното табло под оборотомера. Easytronic е разработена на основата на утвърдената механична трансмисия на Opel, но при нея автоматично превключените предавки се активират по-бързо, отколкото опитен шофьор би могъл да направи това. Активирането става за 300 милисекунди, което се осъществява благодарение на три електромотора и сложна система за електронен контрол, програмирана от екип от 20 специалисти.При ръчен режим на включване на скоростите водачът движи лоста напред към знак + за по-висока степен и назад към знак - за по-ниска. При това не е необходимо да се отнема газта, тъй като системата прави това автоматично.Предимствопред право подредените скоростни кутии е, че могат да бъдат прескачани предавки с неколкократно преместване на лоста. При това необходимото време е по-малко, отколкото при познатата досега автоматика и механика. Превключването с няколко степени по-ниско при механичен режим става чрез пълно натискане на газта - това е необходимо обикновено при задминаване. При автоматичен режим и нормално движение кутията сама минава на най-високата степен, за да се икономиса гориво.Трансмисията ще дебютира на пазара през есента, монтирана на най-новото поколение на Opel Corsa с мотор 1.2. Easytronic не е само атракция, която ще доведе повече купувачи при дилърите. Освен другото се оказало, че при изпитанията разходът на гориво според стандарта MVEG при автоматичен режим е бил 6.3 литра, което е с 0.1 литра по-малко, отколкото при традиционната механична скоростна кутия, където икономичността е по-добра.Нововъведениетоправи и движението по-безопасно, а това е показател, изискван не само от хуманното предназначение на автомобила, а и от модерния бизнес. При внезапно спиране и реагиране на ABS Easytronic освобождава съединителя. Това прекъсва връзката на колелата с двигателя и благодарение на собственото си сцепление гумите оптимално могат да се използват за спиране или намаляване на скоростта. При нормално спиране дори в механичен режим устройството осъществява последователно низходящо превключване. При спиране и на двата режима Easytronic изключва съединителя. При освобождаване на спирачките се активира първа предавка. Устройството прави лесно паркирането в града и тръгването по наклон.Конструкцията тежи само с четири килограма повече от механичните скоростни кутии, но е по-лека с около 25 от автоматичните. Най-привлекателното е, че за Easytronic трябва да платите половината от това, което струва конвенционалната четиристепенна автоматика, а можете да получите много повече. Устройството е атрактивно предложение в един от най-търсените пазарни сегменти у нас, предпочитани за каране в града и от жените. Зависи все пак каква цена ще определят на българските вносители... . Фирмата внедрява скоростна кутия, наполовина по-евтина от автоматичната

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK