Да имаш киносалон в хола вече не е лукс

Възможностите човек да се наслади на някой филм от уюта на собствения си дом, без да се лишава от предимствата на традиционния киносалон, стават все по-разнообразни. Според водещите търговски вериги у нас все повече хора започват да изграждат в къщите или апартаментите си т.нар. системи за домашно кино, които комбинират телевизор с голям екран за максимална чистота на картината с аудиосистеми, които да осигуряват задоволително качество на звука.


Стабилни продажби


Продажбите на аудио- и телевизионна техника през 2010 г. са били едни от най-силните, коментира Божидар Колев, президент на веригата магазини "Технополис". Той казва, че въпреки кризата продажбите на такива устройства не са намалели. Според него това може да се обясни с факта, че ниският клас телевизори - тези до 40 инча, както и средният клас - тези до 50 инча, са поевтинели значително след навлизането на 3D телевизорите и засилената конкуренция сред производителите на ТВ продукти от висок клас. В момента плоските панели са изключително достъпни и не са признак на лукс, заключава Колев.




Растящ дял
Телевизорите се продават особено добре, потвърждава и Николай Китов, един от основателите на веригата "Техномаркет". Въпреки условията на криза в този сегмент продължава да се наблюдава ръст, допълва той. Китов все пак казва, че 3D телевизорите в момента все още имат малък дял от общото количество продадени телевизори. Цената им е с около 200-300 лв. по-висока от тази на еквивалентни по размер модели на същата марка. Според Китов обаче се забелязва тенденция при високия клас телевизори да се купуват тези с 3D възможности. При устройства с цена от 2 хил. лв. и нагоре допълнителната стойност заради новата технология не е проблем за купувача, заявява той. Според Китов обаче при аудиотехниката има голям спад. Той допълва, че аудиосистемите за домашно кино спадат към категорията продукти, които не са приоритетни за купувача, а са по-скоро екстра към телевизора, от която е по-лесно да се лишат.


Автори, не потребители


Понякога потребителите обичат не само да гледат филми, а и да създават съдържание. "Най-сериозното увеличение, което отчетохме за 2010 г., беше в сегмента на фото- и видеотехниката", казва Божидар Колев. В този сегмент продажбите са скочили от 3 до 4 пъти, като интересът е разпределен равномерно между компактни и полупрофесионални, както и HD дигитални видеокамери. В "Техномаркет" пък най-силен е бил секторът на лаптопите. Преносимите компютри също може да се използват в системите за домашно кино като заместител на плейера или като устройства за обработка на създадено съдържание. Техните екрани обаче са прекалено малки, за да заместят успешно телевизора като основен дисплей.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK