Всички 7 магистрали в България трябва да бъдат готови през 2020 г.

Всички седем магистрали на територията на България трябва да бъдат изградени до 2020 г. Общата им дължина ще бъде около 1100 км. Към момента обаче са построени едва една трета от тях. Какво е построено и какво предстои?


"Люлин"
През май официално трябва да бъде открита напълно завършената автомагистрала "Люлин". Тя е с с дължина около 20 км и е продължение на "Струма", с която се свързва посредством пътния възел "Даскалово". "Люлин" трябва да облекчи една от най-натоварените с автомобилен трафик отсечки в България (Княжево - Драгичево).


"Тракия"
Магистралата трябва да свързва София с Бургас. От нея са въведени в експлоатация 245 км, а се строят три лота от Стара Загора до Карнобат. Общата им дължина е около 116 км. Те трябва да бъдат завършени до края на 2012 г. Финансират се по оперативна програма "Транспорт".




"Марица"
В момента се провеждат търговете за двата лота на магистрала "Марица" за отсечките Оризово - Димитровград и Димитровград - Харманли. Този аутобан трябва да свързва магистрала "Тракия" с ГКПП "Капитан Андреево". От "Марица" са построени 3 км, които са връзката с "Тракия" при Оризово, и 31 км от Харманли до Свиленград. Отсечката е въведена в експлоатация през октомври 2010 г. Остава да бъдат построени още 3 км, които ще свържат Свиленград с ГКПП "Капитан Андреево", участъкът ще се финансира със заем от Световната банка.


"Струма"
През тази година се очаква да бъдат обявените и процедурите за строителство на лотове от "Струма". Тя ще е един от обектите, които ще бъдат управлявани от държавната проектна компания, която трябва да бъде създадена до юни, заедно с доизграждането на "Хемус" и новата магистрала "Черно море". "Струма" трябва да подобри транспортните връзки на страната с Гърция. Изграждането на бъдещия аутобан ще бъде разделено на 4 участъка: Долна Диканя - Дупница (16.8 км), Дупница - Благоевград (34 км), Благоевград - Сандански (67.5 км), Сандански - ГКПП "Кулата" (15 км). Най-труден за изграждане ще бъде участъкът между Благоевград - Сандански, защото една част от него преминава през Кресненското дефиле. Там трябва да бъдат построени много тунели и мостове. Магистрала "Струма" е включена в Оперативна програма "Транспорт" за програмния период 2007-2013 г. с лотовете 1, 2 и 4. Средства за лот 3 ще се търсят през периода 2014-2020 г.


"Хемус"
"Хемус" ще подобри транспортните връзки в Северна България между Варна, Плевен, Русе и Велико Търново, както и до Габрово, Добрич, Шумен и Силистра. В зоната на влияние на автомагистралата се произвеждат 30.4% от БВП на България. Общата дължина на "Хемус" е 433 км. Изградени са 147 км. За доизграждане остават 286 км. Трябва да се направи отсечката от 8.5 км, свързваща аутобана със Софийския околовръстен път. Другите участъци са Ябланица - Велико Търново с проектна дължина 143.5 км и Велико Търново - Шумен с проектна дължина около 134 км.


"Черно море"
Автомагистрала "Черно море" е продължение на "Тракия". Тя трябва да свърже Бургас и Варна. Дължината на аутобана ще бъде около 110 км. Голяма част от магистралата ще минава през зони, включени в "Натура 2000". Проектът за "Черно море" ще се управлява от държавната проектна компания, като тепърва ще се кандидатства изграждането да се включи в програма "Транспорт".


"София - Калотина"
Магистралата "София - Калотина" ще е дълга само 48 км. Тя трябва да осигури транспортната връзка между столицата на България и Белград. Аутобанът е разделен на 3 участъка. Първият е Калотина - Софийски околовръстен път. Вторият е Северната скоростна тангента, която ще извежда транзитното движение от автомагистрала "Калотина - София" към "Хемус". Третата част е Западната дъга на Софийския околовръстен път. Проектната дължина е около 8 км.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK