С бели маратонки и изтъркани джинси

Миналата година Марк Цукерберг, 26-годишният милиардер и създател на Facebook, оглави много класации. Time го избра за "Личност на годината", Vanity Fair за победител сред 100-те най-влиятелни хора, а след това Esquire го постави на върха на списъка си за най-зле облечени мъже. Упс.Да, широките дънки, тениски, суитчъри с качулки и маратонки на Цукерберг едва ли са образец за шик. Но напоследък известният антимоден стил на Марк вече реди имитатори или поне започва да символизира успеха за новото поколение от кандидат-милиардери.


"Изглежда, че ако се издокарвате прекалено много, рискувате да не бъдете взети насериозно", казва пред New York Times Ерика Зидел, уебпредприемач от Сиатъл, която е учила в Харвард по едно и също време с Цукерберг. "Има неизречено правило в предприемаческата култура, че външният ви вид трябва да е по-небрежен."


Зидел разказва как се явила на конкурс за начална инвестиция в сайта й SittingAround.com. "Четиримата ми конкуренти се появиха в костюми", казва тя. "Аз носех дънки и спечелих гранта. Мисля, че тоалетът ми помогна да покажа своята увереност в компанията си."




Марк-Евън Блекман, професор в Института по модни технологии, казва, че привичната циничност на младите високообразовани хора е част от "общ речник" на стилистични превземки, вид безмълвен език, който се открива и в други субкултури като музиката и изкуството.


Но тенденцията говори за по-фундаментално американско поведение, отбелязва той. "Тя ни връща към един манталитет, който битува в тази страна от доста време, и той гласи: "Няма нужда да работя здраво, за да докажа, че го мога."


И все пак Марк Цукерберг не е първият голям символ на небрежността на творческата класа и няма да бъде последният.


The iWear


Има един човек, който задминава и Цукерберг по упорито налагане на своя стил. През февруари тази година Барак Обама покани директорите от Силиконовата долина на вечеря и дори Цукерберг не посмя да откаже костюма и вратовръзката. Единственият човек, който остана верен на стила си, беше изпълнителният директор на Apple Стив Джобс. Apple еволюира. Стилът на Стив Джобс - не.


Сини дънки Levis 501, черно поло, черни чорапи и сиви маратонки New Balance 991. Това е емблематичната униформа на Джобс и тя не се е променила от 1997 г. насам. Той я носи на представянето на iPad, iPod, iВсичко. Не се шегуваме - елементарно търсене в Google ще ви покаже, че за 13 години Джобс е носил нещо различно два-три пъти. В интернет даже се намират снимки, в които носи дънки с една и съща кръпка през 2001 и 2009 г.Комбинацията му може да се струва ужасяваща на някои, но Джобс се е превърнал във fashion iCon*. Стив Хелер, моден историк, коментира стила на Джобс така: "Стив Джобс е дизайн. Когато той се показва публично, той е лого. Униформата му е ключът към корпоративната идентичност на компанията. Честно казано, харесва ми как се е брандирал подобно на продуктите на Apple. Колкото и незабележителен да е този аутфит, постоянството, с което го носи, е впечатляващо."


И ако идеята на Джобс е била да не засенчва продуктите с личността си, упоритото му кежуъл присъствие има почти толкова голям ефект, колкото ябълковите джаджи.



Марката на Марк



Беше въпрос на време някой да реши да направи пари от циничната небрежност на звездите. Нейтън Тоун, блогър от Остин, Тексас, създаде своя модна линия Mark by Mark Zuckerberg, която продава в своя онлайн магазин www.markbymarkzuckerberg.com . Както се досещате, името е заигравка с линията на нюйоркския дизайнер Марк Джейкъбс - Marc by Marc Jacobs. Представяме ви как се продават два от основните атрибути, които са нужни, за да станете Марк Цукерберг:


Ластични джинси



Преоткрийте тялото си от кръста надолу с любимите дънки с ластик на Марк, които той често нарича "Бъдещето на дънките". Коланите са прекалено статични, закопчаването на колана е твърде сложно. Следващото поколение ще иска и дрехите - освен междуличностната комуникация - да бъдат възможно най-прости и незабележими. Решението на Марк? Дънки, които нахлузвате като анцуг.


Джапанки Adidas



С Facebook Марк промени поверителността завинаги, информацията ни сега е публична, разделите ни се излъчват на живо, а пиянствата ни са увековечени. Но Марк вярва, че новата му дефиниция за поверителност се разпростира и върху краката ни. Марк носи джапанки Adidas на работа всеки ден, за да "сподели" пръстите на краката си - и той смята, че вие също трябва да споделите своите. Но ако не искате краката ви да бъдат споделени, нямате късмет, защото, познавайки отношението на Марк към потребителските данни, той най-вероятно ще ги сподели без ваше съгласие.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK