До 10% ръст на рекламния пазар в медиите прогнозират специалисти

Тази година за първи път ще наблюдаваме ръст на рекламния пазар в медиите, който вероятно ще се изразява в порядъка между 7 и 10% спрямо 2010 г. Това прогнозира председателят на Асоциацията на рекламните агенции в България Красимир Гергов. Според него най-сериозен ръст се очаква на пазара на интернет рекламата - от 10% и в телевизията - над 7%. Радиото също ще запази добрите си позиции през последните години, в които достигна пазарен дял на рекламни бюджети от 8%. Сред очакванията за 2011 година са и навлизането на нови медийни групи, както и увеличаването на видео съдържанието в мрежата.Тази година ще бъде пагубна за пресата, коментира Гергов. Прогнозата за печатните издание е доста песимистична. Само през първите два месеца на 2011 г. е отчетен спад на приходите от реклама в пресата, който се равнява на 19%. Очаква се настоящата година да е последна за някои печатни издания. Въпреки това те няма да изчезнат напълно от пазара, казва директорът на агенцията "Пиеро97" Иво Цеков. Според него голяма част от хартиените издания ще продължат да съществуват в интернет пространството. С близо 14% са намалели нетните бюджети за реклама през изминалата 2010 г., сочат данните на TNS/TV Plan. Пресата за поредна година бележи най-голям спад в приходите от реклама сред медиите - с 32%. При телевизията те са намалели с 10.5%, а при радиото - с 10.6%. Единствено рекламата в интернет медиите бележи ръст и то с 5%. Външната реклама също е отбелязала сериозен спад през 2010 година. Той се изразява в  9%. През януари и февруари тази година  бюджетите са били под нивата от началото на 2010, показва данните на TNS/TV Plan. Въпреки това очакванията за 2011-а са приходите от външна реклама да се увеличат с 5%.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK