Интернет продажбите ще доведат до ръст в куриерския бизнес

- Господин Крумов, как се развива куриерският бизнес сега?


- Фирмите са по-скоро умерени оптимисти за очаквания ръст. Основните компании на пазара планират слаб растеж през 2011 г. Основанието за това е растежът при чуждите компании. От последните месеци на 2010 г. се усеща и слабо раздвижване на вътрешното търсене. Освен това някои използваха кризата, за да оптимизират своята структура и да предложат на пазара услуги, които дават повече добавена стойност на клиентите, при това на добра цена.Основният двигател на възстановяването на пазара ще е ръстът при доставката на пратки, свързани с продажби по интернет, или иначе казано, ще има преориентиране на пратки от business to business (B2B) към business to customer (B2C).


- Каква е прогнозата ви за развитието през тази година?




- Основният макрофактор ще е икономическият ръст и подобряването на бизнес климата. Оборотите в нашия бизнес ще са по-големи не само заради възстановяването на икономиката, но и заради преструктурирането на бизнеса.


- Кои са "стълбовете" на бизнеса, на какво залагате най-много?


- За да преодолеем предизвикателствата на кризата и за да извлечем полза от създалата се ситуация, ние заложихме на няколко мерки, които може би са използвани и от колегите ни. Това са например наличие на пари в брой като буфер при несигурни парични потоци, оптимизиране на процесите вътре в компанията, водещо до намаляване на разходите и по-добро обслужване, инвестиции в нови IT решения и др. В категорията на новите ни предложения може да влязат и тези за компании с голям документооборот, продукти с висока добавена стойност, като same day delivery до всяка точка на България за 6 часа, експресни градски услуги в рамките на 1, 2 и 3 часа от заявката и др. Основното е да се отговаря на индивидуалните нужди на всеки клиент.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK