Големи компании за храни "мамят" потребителитев източните части на ЕС

Водещи мултинационални компании за храни и напитки опаковат продукти с различно качество, предназначени за доставяне в различни европейски страни, под едно и също наименование, съобщи "ЮрАктив Словакия", позовавайки се на изследване, направено от Словашката асоциация на потребителите.


В момента ЕС обмисля да въведе нови строги правила за поставяне на етикети върху храните, за да помогне на потребителите да правят здравословен избор и да се справят със затлъстяването, припомня изданието.Асоциацията е проверила избрани маркови храни, купени от супермаркети в осем страни членки на ЕС: Германия, Австрия, Чехия, Полша, Словакия, Унгария, Румъния и България.


"Продуктите с по-ниско качество са били предназначени за така наречените нови страни членки на ЕС", заяви пред журналисти председателят на сдружението Милош Лауко при представянето на изследването. "Няма случай, в който продуктът с по-ниско качество да е пуснат на германския или австрийския пазар", отбеляза той.


Проверените продукти са напитки с марката Кока-Кола, шоколад Милка (Milka), черен и червен пипер на Котани, разтворимо кафе Нескафе голд, кафе на зърна Якобс крьонунг и кафе Чибо еспресо. Всички те са изследвани в лаборатории, акредитирани от словашкия Национален институт по ветеринарна медицина и безопасност на храните. Оказва се, че качество на всички взети проби е сходно само при шоколада Милка.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK