Генералният директор на "Метро" Емилиян Абаджиев: Не участваме в картел

Картел, споразумения за цени и за маркетингова политика няма", каза генералният директор на "Метро" за България Емилиян Абаджиев. Ръководената от него компания е предоставила 15 папки на Комисията за защита на конкуренцията с информация за цени, промоции в течение на последните години. Ктърговската верига е поискала разсекретяване по съдебен ред на информация в документите, които са им предоставени от антимонополния орган. До същата мярка са прибягнали и останалите търговски вериги, обвинени за участие в картел, защото без да имат пълната информация по случая не могат да се защитят адекватно. Според определение на КЗК от началото на февруари "Метро", "Билла", "Кауфланд", "Хит", "Т-маркет" и "Пикадили" са прилагали общи механизми за координиране на търговската политика на пазара за доставка на стоки.


Малко преди да излезе определението на антимонополния орган производители се оплакаха, че търговските вериги им искат високи такси, за да продават стоките им и ги притискат за ниски доставни цени."Ние не искаме такси", каза Емилиян Абаджиев. Според него някои от доставчиците преди са работели с големи маржове на печалба, а сега това вече не е възможно по две причини - заради голямата конкуренция и заради кризата.


Абаджиев призна, че в пъровто тримесечие на годината приходите на "Метро" са намалели леко спрямо същия период на 2010 г., но очаква още в рамките на тази година да има повишение на оборотите. "Като отидат данъчните на борсата в Слатина,  нашите продажби на плодове и зеленчуци се качват с 20%.  Миналата година, когато премиерът беше подгонил алкохолните производители, нашите продажби на алкохол се качиха с 38%. Очаквам държавата да продължи борбата със сивия сектор", каза Абаджиев. 


Тази година компанията ще инвестира в "Хорека компетенс център" до магазина на бул. "Цариградско шосе". Центърът ще бъде за професионалните клиенти на търговската верига. В него ще се правят демонстрации на продукти, ще има професионална кухня и зали за презентации. Другите инвестиции на компанията са насочени към усъвършенстване на информационната система, която се ползва и от доставчиците.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK