Няма бариери, но ще е добре да има и стимули


Преслав Павлов, директор "Център за изнесени услуги" в HP


Потенциалът на аутсорсинг бизнеса в България има два аспекта - по отношение на български клиенти и по отношение на клиенти от други държави. Факт е, че повечето компании в страната все още не знаят добре що е то аутсорсинг и поради тази причина нагласата им е малко негативна. От другата страна пък са чуждестранните компании, които оценяват ниските разходи и добрите и висококвалифицирани кадри.Секторът има потенциал за развитие, тъй като България е член на ЕС и часовата разлика с държавите от ЦИЕ е само около 1-2 часа. Вътре в страната няма административни пречки, но е добре, ако държавата предложи и различни стимули, като например да се обърне внимание на пазарните нужди от хора с определено образование, да се подобри инфраструктурата, да се предложат данъчни облекчения и т.н. Има специфични ниши в ИТ технологиите, които са много слабо развити или почти неразвити, а за това са нужни десетилетия. Ние например трябва да внасяме т. нар. mainframe специалисти, които да работят с големи изчислителни машини.  Редица държави инвестират милиони всяка година, за да развиват аутсорсинг пазара си. Сред тях са например такива от Северна Африка, като Египет, Мароко, Тунис и др., както и от Далечния изток, като Индия, Филипините, Китай, Малайзия и др.   Инвестицията в аутсорсинг бизнеса е добра за икономиката, тъй като служителите, особено в ИТ аутсорсинг сектора, получават възнаграждения над средното ниво, т. е. държавата печели от техните данъци и осигуровки. Освен това в случая на HP над 2/3 от служителите са с висше образование, т. е. подобен вид бизнес задържа образованите хора в страната. 

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK