Пазарът на безалкохолни продължава да се свива

Общото потребление на безалкохолни напитки за първото тримесечие на 2011 г. е намаляло с 5%, показват данните на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България. За тримесечието потреблението се равнява на 272 милиона литра. През първото тримесечие на 2011 г. се наблюдава спад в намаляващия темп на консумацията на безалкохолни напитки тъй като за  същия период на 2010 г. понижението беше 7%."Безалкохолните напитки запазват лидерска позиция сред всички търговски марки напитки на българския пазар с близо 62% дял, който в последните години непрекъснато расте. Това е показателно за устойчивия интерес на българския потребител към консумацията на такъв тип напитки, които в последните години предлагат широк спектър", коментира данните Милчо Бошев - председател на АПБНБ. В отделните групи потреблението за тримесечието е следното:При бутилираните води то е с 4% по-ниско или с 4 мил.литра под постижението през миналата година. Намаляло е потреблението в основните групи бутилирани води - при натуралните минерални води с 2%, при трапезните с 4%, а при газираните води с 5%. Единствено водите в галони  от 19.5 л. бележат ръст от 2%. По-ниски с 7% за тримесечието са продажбите на газирани напитки. Това означава, че българският потребител е консумирал 8 мил.литра по-малко от същия периода на 2010 г. Намалена консумация се отчита при всички категории газирани напитки.При негазираните напитки - с ниско плодово съдържание, разтворими и разреждащи се, потреблението за първите три месеца е намаляло общо с 5%. Най-засегнато от кризата остава потреблението на натурални плодови сокове и нектари. За първите трите месеца на годината то е с 11% по-ниско и се равнява на 2 мил.литра по-малко от предходната година. Консумацията на напитки от групата "енергийни и спортни" е намаляла с 5%, докато спада за същия период на миналата година беше 15%. Напитките от групата "Студен чай" са единствените, при които се отчита  ръст от 6% в сравнение със същия период на 2010 г.


Най-силно отражение върху потреблението на безалкохолни напитки дава свития "студен" пазар. Това е секторът, в който през последните години бяха направени най-много инвестиции, както в производствената сфера, така и в развитието на пазара.


Оптимистичната прогноза, която може да се направи за края на 2011 г. е - потреблението на глава от населението да остане на нивото от предходната година или 212 литра.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK