Телевизионен тенис като на живо

Правилата на тениса може и да са останали практически непроменени за почти век и половина, но това не означава, че този спорт изостава от съвременните тенденции в технологиите. В опит да привлекат още повече зрители към този и без това популярен спорт, организаторите на три от четирите турнира, формиращи "Големия шлем" - US Open, Wimbledon и French Open, дадоха подкрепата си за една от най-обсъжданите в последно време технологии - триизмерната картина.


Навлизане на технологията
През 2010 г. US Open бяха първите, които "прегърнаха" 3D излъчванията. На 10 септември с помощта на производителя на електроника Panasonic  телевизия CBS Sport пусна първото в света предаване на тенис мач в 3D. За целта са използвани шест платформи за 3D камери, два камиона за обработка на изображението и отделен снимачен екип. Европейските турнири не останаха по-назад. Френската тенис федерация също започна партньорство с Panasonic и миналогодишното издание на турнира French Open, известен също като Roland Garros, беше излъчено в триизмерен формат. Мачовете са били предадени и по интернет за всички клиенти на Orange, а след края на турнира е бил създаден и специален документален филм в 3D. От другата страна на Ламанша спортните фенове също няма да останат разочаровани. Финалите на смятания за най-престижен турнир в света Wimbledon, който тази година се провежда между 20 юни и 3 юли, ще бъдат записани в 3D от ВВС с подкрепата на Sony. Освен по телевизията те ще бъдат излъчени в над 600 киносалона по целия свят. Според организаторите това не трябва да ни изненадва - първите цветни кадри в историята на ВВС също са били от Wimbledon.


Пазарен дял
Разбира се, за да гледате тенис в 3D, ще са ви необходими съвместим с триизмерните технологии телевизор, както и специалните очила. За момента тяхното разпространение е сравнително ограничено, но технологията постоянно завзема нови територии. Според компаниите за проучване на пазара NPD и Gfk Group, Samsung Electronics продължава да държи лидерските позиции по пазарен дял в развитите пазари за 3D телевизори като Северна Америка и Европа. Данните на NPD показват, че през първото тримесечие делът на продадените 3D телевизори на Samsung е 48.8%, следван от Sony (25.8%) и Panasonic (13.9%). Трите производителя прилагат формата на активна 3D картина. Анализите на Gfk сочат, че 3D телевизорите на Samsung, които са продадени на пазара в Европа между януари и февруари имат пазарен дял от 49.9%, следвани от Sony (23.4%) и Panasonic (10.2%).

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK