Тенисът успешно конкурира футбола по рейтинг

Тенис турнирите се нареждат сред най-гледаните спортни първенствата по българските телевизионни канали. Това показа проучване на в. "Пари" сред телевизиите, които излъчват тенис състезания. Успехът на този спорт сред зрителите може дори да бъде сравнен с този на футболните първенства. Оказва се, че тенисът се гледа от почти толкова хора у нас, колкото и футболът.


Висок рейтинг


"По официалните замервания, както и според нашия вътрешен анализ тенисът не отстъпва по никакъв начин на футбола, те си поделят челното място по гледаемост", казват от TV+. Телевизията е единствената българска медия, които притежава правата за излъчването на ATP World Masters, част от който е перлата в короната - Wimbledon. Въпреки че GARB все още не замерва гледаемостта на цифровата телевизия у нас и няма конкретни данни за рейтингите, от TV+ са категорични, че тенисът постепенно се превръща в любимия спорт на зрителите. До голяма степен за това допринасят и все по-добрите постижения на българските тенисисти."В последните години наблюдаваме ново поколение български надежди като Цветана Пиронкова и Григор Димитров. Преценихме, че това не е явление, а началото на ера в българския спорт, и ще излъчваме всички мачове на Пиронкова през този сезон", коментираха от TV+ за в."Пари".БНТ е другата българска телевизия, която излъчва тенис турнири, но предимно организираните от Българската федерация по тенис. "Винаги когато срещите на националния ни отбор в неофициалните световни отборни шампионати - "Купа Дейвис" за мъже и "Фед къп" за жени, се провеждат в България, БНТ ги излъчва пряко. Състезанията по тенис по традиция се наблюдават от немалък брой зрители", коментираха от държавната телевизия. БНТ обаче също не успя да подкрепи твърдението си с цифри от рейтингите.




Реклама


Макар да няма актуални данни за гледаемостта на цифровата телевизия, все пак рекламните тарифи говорят сами по себе си за популярността на спорта и конкретно тенис турнирите сред зрителите. Според официалната тарифа на TV+ 30-секунден рекламен спот по време на тенис мач струва 300 лв. без ДДС на рекламодателите. Това е най-високата цена за реклама в TV+. Дали обаче приходите от реклама по време на тенис турнирите оправдават разходите по закупуване на права, които никак не са малко, от телевизиите не пожелаха да коментират. Информацията е конфиденциална, а и условията за получаване на лиценз са въпрос на вътрешна договорка, която всеки кандидат постига индивидуално.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK