Градските хотели да се преустроят в жилищни сгради

800 хотела в страната се продават, показва справка в imot.bg, като най-много от тях са разположени по Черноморието. Повечето хотели престояват повече от година на пазара. Интересът за покупка е слаб и предимно от лица от хотелиерския бранш, а сделките са изключение.


Вариантите за градските хотели


"Ако е хотелът от градски тип и е в голям град, по-успешната стратегия за реализацията му на пазара е преустройване в жилищна сграда и имотите в него да бъдат продадени като апартаменти", коментира Михаела Лашова, управляващ партньор във Forton International. Според нея малък хотел с под 100 стаи не може да привлече международен оператор, който да го управлява. "Дори да успее, това ще бъде изключително скъпо и неизгодно за собственика", обясни Лашова.




И за тези по Черноморието


За да бъдат успешни хотелите по Българското Черноморие, те трябва да се насочат към българските туристи и да предлагат условия като квартири, смята управляващият партньор във Forton International. Според Лашова обединението на няколко хотела по Черноморието не е удачен вариант. "Трудно биха могли няколко хотела да се обединят. За целта трябва да се създаде добра околна среда - алеи, паркове, инфраструктура", каза Лашова. По думите й няма интерес от международни инвеститори към покупка на семеен хотел по Черноморието ни, а това са повечето хотели, обявени за продан.


Името е поверително, снимките - не


Според Лашова е съвсем нормално при обява за продажба на хотел да не се обявява кой точно е хотелът. В същото време обаче в сайтовете има достатъчно снимки и хора от бранша или негови клиенти могат да разберат кой всъщност е предлагания имот. "Нормално е собствениците да се опитват максимално да защитят интереса си, без да дават конфиденциална информация, а и се опитват да запазят екипа си. Ако служителите чуят, че хотелът се продава, вероятно ще си търсят нова работа и това ще го компрометира", обясни Михаела Лашова.


Има ли смисъл от инвестиция?


Според Фредерик льо Фишу от Cushman&Wakefield, чийто партньор в България е Forton, в София има потенциал за нов голям модерен хотел, защото притежаваните от големите вериги вече били остарели.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK