Нямаме спад по време на кризата

- Господин Димитров, може ли да се прави бизнес от фотография у нас?


- Може и ние го правим от 10 години. Фотографията не е само занаят или бизнес, тя е начин на живот и заради това винаги ще има желаещи да се занимават с нея.


- От какъв вид фотография се печели най-много в България?




- От непубликувани папарашки снимки... Шегувам се. От фотожурналистика се печели най-бързо, от рекламна - най много, ако имаш клиент. Най-търсена е винаги жълтата хроника, звезди, катастрофи, инциденти.


- Колко снимки продавате ориентировъчно годишно? А на тримесечие?


- За 2010 г. от сайта на агенцията медиите са "дръпнали" 43 156 снимки. Първото тримесечие на 2010 г. беше драматично зле, първото на 2011 г. е с по-добри показатели. За нас раздвижването започна от октомври 2010 г. По принцип агенцията ни непрекъснато се развива и като база данни, и като бройка клиенти, затова нямаме спад по време на кризата, по-скоро спря темпът ни на развитие нагоре.


- Има ли възможност да се развива българска стокова фотография?


- Предполагам, че заради малката численост на клиентите у нас тя ще трябва да се развива навън. Много мои колеги вече продават през големите чужди сток сайтове. Българските сток сайтове трябва да продават навън, за да направят обороти като за печалба. При нас се търсят постоянно снимки от България, природа, история, бит, обичаи. Но си ги продаваме агенционно и като имидж банка, не разчитаме на оборот и микропродажби.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK