Бонусите преди, по време на и след кризата

В годините преди кризата бонусите за служителите бяха предимно материални. Освен месечните или годишните премии за свършена работа някои компании предоставяха бонус заплати, дори преди излизане на служителите в годишен летен или зимен отпуск. Работодателите често финансираха и почивки за служителите си, които са се представили добре през годината, или във връзка с конкретен проект. Осигуряването на ваучери за храна, дрехи и обувки също бяха често срещан материален стимул. Допълнителното здравно или пенсионно осигуряване също бяха традиция, която се запазва и засега. Бюджетът за вода, кафе и чай или служебният телефон с безплатни разговори дори и извън служебната група обаче в много компании остава в миналото. Сега все по-често компаниите предпочитат да осигурят на служителите си някакво допълнително обучение. В повечето случаи то дори може да е по европроект, спечелен от фирмата. Сравнително рядко се отпускат скъпоструващи обучения като MBA. В бъдеще нематериалните стимули като вътрешнофирмени конкурси и отличия ще се увеличават. С възстановяването на компаниите ще се върнат и някои от старите материални бонуси.  

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK