Coca-Cola с награда за най-зелен бизнес от Министерството на околната среда и водите



Благодарствената грамота и приз бяха връчени лично от министъра на околната среда и водите г-жа Нона Караджова на генералния директор на Кока-Кола ХБК България Никос Калайтзидакис, на официална церемония в резиденция Лозенец.


В кампанията "Зелена България" на Министерство на околната среда и водите са участвали над 75 фирми и бизнес организации, подали номинации в 3 основни категории – малък, среден и голям бизнес. Кандидатурите на компаниите са оценявани от независима комисия, като сред водещите критерии на журито са били: основният предмет на компанията да не е свързан с дейности за опазване на околната среда, инициативата или проектът да са изцяло финансирани от компанията и да са по нейна идея, компанията да не е преставала да инвестира в опазване на околната среда дори и в периода на икономическата криза. Кока-Кола ХБК България участва с номинация за цялостна политика по опазване на околната среда – една от четирите основни области, в които компанията провежда социално-отговорна политика. Останалите три са: Oбщество, Работна среда и Пазар. В тези области компанията фокусира усилията си върху седем основни приоритета: Упpравление на водните ресурси, Климат и енергия, Опаковки и рециклиране, Здравето на потребителите, Развитие на местните общности, Развитие на служителите и Работа с доставчици.В областта Околна среда, в прироитетите Управление на водните ресурси, Климат и енергия и Опаковки и рециклиране, Кока-Кола ХБК България измерва и отчита стриктно и регулярно следните индикатори: количеството използвана вода (в литри), количество използвана енергия (в мегаджаули) и количеството генериран отпадък (в грамове) за производството на 1 л готова напитка. Компанията въвежда редица мерки и проекти с цел непрекъснатото им намаляване.  


Социално-отговорната политика на Кока-Кола ХБК България е напълно интегрирана в бизнес стратегията на компанията и се управлява и измерва като всички останали ключови бизнес индикатори. Във всеки един от седемте приоритета компанията си поставя цели и отчита резултатите си в рамките на годишния Доклад за корпоративна социална отговорност, заедно с останалите 27 страни от групата Кока-Кола Хеленик. Той се изготвя в съответствие със стандартизираните изисквания на Global Reporting Initiative (GRI) и се фокусира върху ключовите за бизнеса на компанията области.Допълнителна информация за Coca-Cola в България:Coca-Cola навлиза на българския пазар за пръв път през 1965 г., като България е първата страна от бившия социалистически лагер, в която се произвежда напитката. През 1992 г. официално на българския пазар стъпват представителните офиси на компаниите от системата на Coca-Cola. Компанията е най-големият производител на безалкохолни напитки в страната. Coca-Cola разполага с 3 завода, в които се бутилират напитките от портфолиото на компанията – в Костинброд, Търговище и Банкя. Компанията осигурява директно над 1 300 работни места в страната, като още над 100 000 физически и юридически лица развиват дейност и получават законни доходи като партньори, доставчици или клиенти на Coca-Coca в България.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK