"Белана" се продава в повече от 25 държави

Икономическата ситуация в Гърция създава затруднения за фирмената дейност в областта на банкирането"Книга" - така се казва малката фабрика в Белово, която започва да произвежда хартия за книги с една малка машина през далечната 1900 г. Днес компанията вече е най-големият производител в България на тишу, индустриални продукти и санитарно-хигиенни изделия от тишу като тоалетни и кухненски ролки, салфетки, носни кърпи и т.н. Годишното им производство възлиза на около 20 000 т. А чрез търговската си марка "Белана" заводът присъства във всички големи търговски вериги в България, a пазарният му дял достига 19%.


Гръцката връзка и международните пазари


Новата ера в живота на завода всъщност започва през 1998 г. Тогава той е приватизиран от гръцката компания "Трейс Пейпър Мил", която е част от групата "Зеритис Груп". Освен в южната ни съседка корпорацията има силни международни позиции в производството на хартия и чрез базираната в Египет "Пирамидс Пейпър Милс - Флора". В момента продуктите на компанията с марка "Белана" може да бъдат намерени не само на българския пазар, но и в още 25 страни, между които не само съседните на България държави, но и в Швейцария, Швеция, Великобритания и др. За последните две години "Завод за хартия Белово" АД е oсновен доставчик за санитарно-хигиенни продукти и на германската фирма LSG, която отговаря за кетъринга на Lufthansa, Чешките авиолинии и др. авиокомпании. Българските салфетки и санитарни хартиени изделия може да бъдат намерени не само в самолетите, но и в редица бензиностанции и заведения за хранене, казват от компанията. Освен това фирмата произвежда и доставя продукти със запазената марка на белгийската компания "Делиезе".




Какво пречи на хартиения бизнес


Икономическите сътресения в съседна Гърция не се отразяват значително на продажбите на завода в Белово, отчитат от компанията. Причината е, че гръцкият пазар има сравнително малък дял от износа. Ситуацията в южната ни съседка обаче рефлектира върху фирмената дейност в областта на банкирането. "Случващото се в банковия сектор напоследък увеличава финансовите разходи на дружеството и създава негативен ефект при износа и вноса в случаите на необходимост от издаване на акредитиви и банкови гаранции", заявява Михаил Сидеридис, изпълнителен директор на "Завода за хартия - Белово". "Финансовите резултати на фирмата за изминалата година и първите месеци от текущата са стабилни и определено по-добри от очакваните, вземайки предвид настоящата  икономическа ситуация в страната и чужбина", допълва той.


Инвестиции в нови продукти
След приватизацията на завода за хартия в него са инвестирани над 20 млн. EUR. В момента гръцкият собственик планира инвестиции за изграждане на линия за производство и опаковане на тоалетни и кухненски ролки. Това ще увеличи производителността и ще позволи внедряването на нови продукти с качествено по-добри параметри, коментират от компанията. А това ще доведе и до цялостно повишаване на конкурентоспособността на завода за хартия.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK