Климатиците за бита поемат към ежегодния си пик

Климатиците, които се предлагат у нас, са два типа - стандартни термопомпи (тъй наречените обикновени) и инверторни термопомпи (тъй наречените инверторни). Разликата между двата е в това, че инверторните са много по-икономични от обикновените. Когато климатикът от обикновен тип достигне зададена през дистанционното управление температура, той спира да работи, а докато работи, консумира постоянно 1 kW електроенергия. При тези от инверторен тип, колкото повече устройството се доближава до зададената температура, толкова по-малко електроенергия консумира, тоест от порядъка на 0.2 kW до 1kW. Инверторните са по-скъпи с 30-50%, но пестят 50% повече енергия. Също така нормалните работят само до минус 5-6 градуса, докато инверторните работят до минус 15 градуса.


Какво се търси


Определено има увеличаване в търсенето на климатични системи през лятото, казват от веригата за електроника "Техномаркет". Най-големите пикове в търсенето според тях са през юли и август, както и през периода октомври - ноември. През летния сезон най-определяща е цената, но с годините хората все повече се интересуват от по-висококачествените и реномирани марки климатични системи. Най-търсената марка климатични системи на пазара според продажбите на "Техномаркет" е Panasonic, следвани от LG, Hitachi и Samsung. Клиентите се интересуват доста от енергийните класове, казват още от веригата магазини. Около 80% от клиентите на "Техномаркет" търсят климатични системи от енергиен клас А и едва 20% са непретенциозни по отношение на енергийния клас.




Оторизирани специалисти


Увеличение в търсенето има, очакваме по-сериозен скок в рамките на следващите десетина дни, казва Йордан Вакъвчиев, управител на един от магазините "Технополис". Когато има три поредни дни с температури над 30 градуса, хората се втурват да си купуват климатици, климатичните условия са най-определящият фактор, допълва той. Хората обръщат внимание какво купуват - зависи колко е голямо помещението, за какво се ползва, дали има утежняващи фактори като печки, компютри и други. Най-търсената марка в цялата ни верига е Haier, следвани от Panasonic, заявява Вакъвчиев. Haier са от по-евтините марки, но работят дълго време без проблеми, а това е най-добрата реклама - една машина да издържи 7-8 години, казва още той. Вакъвчиев изказва една важна препоръка - монтажът на всяка климатична система трябва да бъде извършван от оторизирана група. В противен случай рискът от повреда при неправилен монтаж е огромен, а последващите процедури по разглеждане на жалби са много тежки и не водят до обезщетения, ако грешката е при клиента.


Пестене на енергия


През летния сезон е нормално да има повишено търсене на климатици заради високите температури, казват и от LG. Същото обаче важи и за зимния период, когато отчитаме повишено търсене на инверторни климатици за отопление, допълват от компанията. "За съжаление повечето потребители търсят климатици едва когато започнат горещите дни, което затруднява работата на монтажните групи поради многото заявки", казва Иван Иванов, управляващ директор на LG Electronics за България. От началото на годината подразделението LG Electronics Air Conditioning Company отчита 30% ръст на продажбите на климатична техника спрямо същия период на миналата година, което се дължи основно на силното търсене на домашни климатици. "Най-хубавото е, че времето на евтините климатици с ниско качество и голяма консумация отминава и клиентите се ориентират все повече към енергоспестяващи климатици с достатъчно дълъг гаранционен срок", казва още Иванов.Пламен Димитров

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK