В София търсенето на бизнес хотели е по-малко от предлагането

- Госпожо Дойчинова, какво означава бизнес хотел  и какви са спецификите му?


- Реално дефиницията за бизнес хотел и изискванията към тези обекти са заложени в българското законодателство. Тук обаче са по-различни от критериите, определени от много други държави. В България се акцентира повече на удобствата, които предоставя самата база, докато в чужбина вниманието е насочено главно върху качеството и разнообразието на предлаганите услуги. Деловите гости търсят различни услуги - безжичен интернет, бизнес център със секретарски услуги, спокойно и изискано място (зала) за срещи, реномиран ресторант за бизнес обяд или вечеря с партньор, персонален преводач и т.н.В нашата верига, която, смея да кажа, е добре позиционирана в сегмента градски бизнес хотели в столицата, ние комбинираме тези услуги и с луксозна обстановка с подчертан бутиков характер, което ни дава възможност да обърнем персонално внимание на гостите. Смятам, че това е наше голямо предимство, което ни прави успешни.


- Доколко е важна локацията за този тип хотели и коя е най-добрата такава?




- Локацията е сред водещите критерии, по които гостите, пътуващи с цел бизнес, избират хотел. Повечето от тях търсят обект, който е наблизо до даден офис - на организация или компания, административни и финансови институции, културния и историческия център на града. Най-предпочитаната локация за София продължава да бъде центърът, защото там са всички държавни институции, както и офисите на по-големите фирми. Летището все още не е фактор за избор на хотел в столицата, тъй като то не е далече спрямо центъра.


- Как оценявате сегмента на бизнес хотелите в София в момента - наситен ли е достатъчно, или има място за нови обекти?


- Обикновено бизнес хотелите в София са напълно заети тогава, когато страната ни е домакин на международно събитие. Това обаче се случва много рядко. Смятам, че за нови обекти на този етап е трудно да говорим. Към момента търсенето на бизнес хотели е по-малко от предлагането. Откриването на нови обекти, опериращи в този пазарен дял, би предизвикало намаляване на бизнеса на вече съществуващите хотели. Мисля, че по-голям смисъл има да се заложи на развитието на вече функциониращи, но недобре разработени хотели.


- По-думите ви разбирам, че външните фактори, като бизнес среда, организиране на международни събития и др., са важен фактор за развитието на сегмента на бизнес хотелите?


- Разбира се, международните събития, които фокусират вниманието на целия свят, може само да подпомогнат развитието на бизнес хотелите. Провеждането на такива мащабни и значими събития рефлектира положително върху имиджа на страната ни като бизнес дестинация. Това безспорно е много добра реклама за България и като туристическа дестинация. Ако такова събитие бъде организирано успешно, без съмнение ще последват и други запитвания. За съжаление към момента в София няма наистина работещ, голям, съвременен и представителен конферентен център с добра инфраструктура. Вече съществуващата база има нужда от обновяване, за да отговори на нуждите на голямо международно събитие.


- Как се развива сегментът на бизнес хотелите в София след пика на икономическата криза?


- В софийските ни хотели през последната една година отчитаме съществено увеличаване на настаняванията на индивидуални гости, които пристигат в София с цел бизнес. Тази тенденция я отдаваме на стабилизирането на световните икономики след кризата, както и на развитието и дискутирането на някои мащабни проекти в България - АЕЦ "Белене", строителството на магистрали, приватизация на големи предприятия. Тези фактори влияят стимулиращо на бизнес пътуванията и увеличават потока от гости в хотелите. В сегмента организиране на корпоративни мероприятия, конферентни и конгресни събития също наблюдаваме положителна тенденция. За съжаление бюджетите на корпоративните ни клиенти са все така ограничени. Въпреки това резултатите са много добри. Приходите за бизнес хотелите ни са по-високи, тъй като търсенето е по-голямо, а освен това се стараем да сме гъвкави в предлагането на тези услуги.


- Промени ли кризата нагласите на бизнес гостите и съответно работата на хотелиерите?


- Сложната икономическа ситуация в последните години определено промени мисленето и нагласата на хората по света. Неизбежно тя повлия и на бизнес средите. И макар че наблюдаваме раздвижване на пазара, корпоративните клиенти продължават да редуцират разходите си за пътувания и да съкращават бюджетите си за мероприятия. Клиентите като цяло станаха много чувствителни към цените, до добри сделки се стига по-трудно. Съобразяваме се с изискванията на клиента, стараем се да отговорим на неговите очаквания и финансови ресурси, защото знаем, че всяка организация има конкретен бюджет за даден проект. Бизнес клиентът, обаче освен изискващ, все пак е и склонен да похарчи повече пари за определени услуги.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK