MBMD: Интересът към медиите е нараснал

Интересът на хората към всички медии и най-вече към пресата се е увеличил значително през последната половин година, а предстоящите избори дори допълнително засилват интереса към тях. Това показва националното представително проучване "Ситуацията на медийния пазар – телевизии, вестници, интернет" на MBMD. Изследването е проведено сред 1462 пълнолетни граждани чрез пряко интервю по домовете.
93% се информират от телевизията


Телевизията все още е най-популярният канал за получаване на информация, като тя е предпочитана от 93% от българите. Проучването показва, че 43% от българите се осведомяват за събитията от вестниците. Близо една трета си набавят новини от Интернет, 19 % - от радио, а 15% - от близки и познати. Сателитните цифрови оператори стават все популярни според проучването. За сметка на тях ефирното приемане е намаляло с 19% от декември 2007 г. насам. Най-популярно остава кабелното разпространение - 56%.
36% не четат вестници 


През декември 2010 г. хората, които не четат вестници, са били 52%, а през юни 2011 г. процентът им спада на 36%. Увеличили са се младите хора на възраст между 18 и 29 г., които четат вестници. Вестникът, който се радва на най-виското доверие сред читателите е "Труд" с 21%, следван от "24 часа" с 18% и "Телеграф" с 10%. Това са и трите най-четени всекидневници 27% от анкетираните четат "Труд", 22% - "24 часа" и 18% - Телеграф. При всички всекидневници без "Дневник" и  "Монитор" се наблюдава повишен интерес в сравнение с декември миналата година.Няколко фактора определят повишения интерес към печатните медии според Радева: политическата ситуация, летният сезон и по-лесното транспортиране на вестниците.Не се наблюдава динамика и повишен интерес към седмичниците.  Най-популярният седмичник е "Уикенд", четен от 17% от анкетираните, като след него е "168 часа" - 9%.




Почти двоен ръст на интереса към интернет


Значително е нераснал интересът на хората към интернет като средство за информиране - от 18 на 33% за последната половин година и с 20%  за последните 4 години. 54% от анкетираните през юни 2011 г. използват интернет и 94% от тях влизат в мрежата всекидневно или 2-3 пъти в седмицата. Само преди 3 години делът на редовно ползващите интернет е бил 86%.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK