Цените на рекламата във Facebook отбелязват значителен ръст

Позиционираната реклама във Facebook отчита мълниеносен ръст на цената си, поради факта, че големи брандове пренасочват рекламата си от телевизията и печатните медии към социалната мрежа, съобщава Financial Times.


"Цената на клик" на позиционираната реклама е увеличила цената си със 74%, на четири от най-големите пазари, за последната година. В САЩ, Великобритания, Франция и Германия за последното тримесечие дисплейната реклама отбелязва ръст от 45% спрямо същия период на миналата година.


TBG базира доклада си на 200 млрд. рекламни импресии от 167 клиента за три месеца между април и юни. Подобно глобално проучване е направено и от друга фирма за дигитален маркетинг - Efficent Frontier. Компанията е открила, че "цената на клик" на рекламите през второто тримесечие на 2011 се е увеличила с 22% спрямо първото.




Джонатан Бистън, глобален маркетинг директор в Efficent Frontier, казва че през годината се е очаквало да има 80% растеж на разходите за реклама във Facebook, спрямо миналата година.


Докато доскоро рекламодателите страняха от уеб рекламата, то в момента се наблюдава обратното явление - рекламистите пренасочват средства от традиционните медии към онлайн рекламата. Сред тези компании са и Coca-Cola, които имат най-популярната фен страница на бранд във Facebook, с над 32 млн. фена.


Очаквайте подробности в утрешния брой на в. "Пари"

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK