Сблъсъкът между Любомир Павлов и Христо Грозев се пренесе и в Русе

Сега в София, скоро и в други градове. Така се случи и с конфликта между Христо Грозев и Любомир Павлов. След като двамата активно използваха съда в спора за собствеността върху вестниците "Труд" и "24 часа", сега погледите им са насочени към Русе. Христо Грозев купи най-популярния местен вестник "Утро", а Любомир Павлов оспори правото му на това придобиване пред Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Засега антимонополният орган не се е произнесъл.


Защо точно Русе


Представляваната от Христо Грозев и регистрирана в Австрия "БГ Приватинвест" купи 100% от дяловете в русенската "Пресгрупа Утро" ЕООД, която издава регионалния вестник "Утро". Тогава съдружниците на Грозев в "Медийна група България - холдинг", която издава "Труд" и "24 часа", Огнян Донев и Любомир Павлов оспориха сделката пред КЗК. Повод за на пръв поглед странното оспорване Донев и Павлов намират в друго решение на КЗК - този път отпреди 6 години. Тогава комисията позволи на бившия собственик на "Труд" и "24 часа" ВАЦ да придобие "Медия холдинг" АД, но само ако не издава русенския вестник, защото това би било концентрация на пазара. Опасенията на Донев и Павлов са, че като техен съдружник Грозев на практика осъществява концентрация на пазара. Връзката е следната: новият собственик на русенския вестник "БГ Приватинвест" е част от "БГ Принтмедия", която държи 17% дял в "Медийна група България - холдинг". Затова според Огнян Донев и Любомир Павлов сделката е в нарушение на Решение 205 на КЗК от 2005 г. 




Кой какво знае и не знае


От "Медийна група  България - холдинг" изказаха предположение, че проблемът се дължи на незнанието на "БГ Приватинвест" за решението на КЗК. "Колегите от "БГ Приватинвест" не са били достатъчно добре информирани за съдържанието на Решение 205 и купуват нещо, което нямат право да купят", беше коментарът на юрисконсулта на групата Радомир Чолаков. От своя страна Христо Грозев каза за в. "Пари" , че инвестицията на "БГ Приватинвест" не трябва да се разглежда като съвместен контрол на две медийни групи. "Мнението на Павлов е абсурдно," каза Грозев. "9-процентният дял, който държи компанията ни в "Медийна група  България - холдинг", е недостатъчен, за да се осъществява какъвто и да било контрол, следователно сделката не би следвало да бъде проверявана," обясни се той."Мотивацията ни да придобием дяловете в "Пресгрупа Утро" идва от информация от пазара, че има предложения от няколко местни играча да закупят този вестник. И предвид това, че възнамеряваме да възвърнем собствеността на "Медийна група България", решихме, че в този период, докато не сме контролируем съдружник, да запазим в орбита този вестник", обясни закупуването Грозев. От друга страна, той каза, че най-вероятно, след като "БГ Приватинвест" си възвърне позициите в "Медийна група България - холдинг", ще се освободят от контролния дял във в. "Утро"."Хипотезата, че имаме контрол или съконтрол, е абсурдна. Доказателство е фактът, че ние дори не сме били поканени на общото събрание на "Медийна група България - холдинг", на което се е приел годишният отчет за 2010 г. Което, от една страна, е нарушение на Търговския закон, но, от друга, е доказателство, че ние нямаме възможност да контролираме нищо", аргументира се той.


Ако това, ако онова


Грозев каза също, че ако има реваншистки действия от страна на Любомир Павлов и се стигне до спиране на сътрудничеството помежду им, "БГ Приватинвест" би концентрирала финансовата и логистичната си помощ към русенския вестник. Той бе категоричен, че от гледна точка на мениджмънт и на редакционна политика промени няма да се правят. Относно съдържанието на в. "Утро" Грозев отново изказа увереност, че няма да се променя нищо. За миналата година русенската компания е реализирала 810 хил. лв. приходи в сравнение с 1.145 млн. за 2009 г. Междувременно стана ясно, че от миналия месец кореспондентите на в. "24 часа" в Русе вече не са тези от екипа на "Утро", а от конкурентния вестник "Бряг".


Разположение на силите


Според актуалния учредителен акт на издателя на "Труд" и "24 часа" Огнян Донев притежава 40%, Любомир Павлов - 43%, а "БГ Принтмедия" - 17%. Собствеността в последната е разделена между  Любомир Павлов с 47% и "БГ Приватинвест" с 53%. Напрежението между Грозев и съдружниците му ескалира няколко мецеса след като тримата заедно купиха "Труд" и "24 часа" през декември. Последваха обвинения към Грозев, че не е осигурил финансиране, а той отговори също с обвинения - че неправомерно е бил лишен от по-големия си дял в собствеността.


-------------


ОЩЕ ПО ТЕМАТА


Неуспешен опит за отстраняване на Павлов


На 28.06.2011 г. е имало и друг конфликт между двамата съдружници в "БГ Принтмедия" Христо Грозев и Любомир Павлов. Тогава в офиса на дружеството е било свикано общо събрание, за което Любомир Павлов не е бил уведомен. Всъщност покана му е била издадена, но предоставена на лице, което дори не било на щат при Павлов. От искова молба на Любомир Павлов към Софийския градски съд става ясно, че събранието е било свикано, за да се обсъди отстраняването му на основание, че е извършил действия, насочени срещу дружеството. Тогава СГС издаде обезпечителна заповед на Павлов, с което той остана съдружник и промените бяха спрени.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK