"Глобул" отчита пореден спад на приходите си

Броят на абонатите през второто тримесечие на годината се увеличава с 11%, съобщават от мобилния операторПриходите от услуги на "Глобул" през второто тримесечие на 2011 г. са намалели с 6.6% спрямо същия период на миналата година, сочат финансовите резултати на компанията. Това се дължи най-вече на по-ниските цени за терминиране и засилената конкуренция в корпоративния сегмент. От оператора казват, че сложната макроикономическа обстановка продължава да води до запазване на ниските нива на потреблението в условията на пазар, който като цяло е вече близо до точката на насищане, с проникване на мобилните услуги от над 140%. Засилената конкуренция доведе до още по-силен спад в крайните потребителски цени на телекомуникационните услуги в бизнес сегмента, се казва в съобщението на телекома.


Независимо от тази сложна икономическа обстановка, през месеците от март до юни "Глобул" и "Германос" са успели да намалят разходите си с над 2.5% спрямо второто тримесечие на 2010 г., заради свиването на такива в областта на дистрибуцията, рекламата и администрацията. В резултат от тези мерки, печалбата преди лихви, данъци и амортизации на компанията за тримесечието е намаляла само с 6.8%. Операторът отчита и ръст на абонатите си.  Клиентите на абонаментните програми на телекома са се увеличили с над 11% през второто тримесечие на годината, в сравнение със същия период на 2010 г. и вече наброяват 2.4 милиона. Общият брой на клиентите на "Глобул" е малко над 4 милиона.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK