Отвориха офертите за реконструкцията на жп линията Димитровград-Свиленград

В Национална компания железопътна инфраструктура бяха отворени офертите на 23 фирми, кандидатстващи по проекта зареконструкция на железопътната отсечка Димитровград-Свиленград. Проектът е разделен на три отделни позиции, като всяка фирма ще може да кандидатства по един от тях. Критерият, по който се избира изпълнителя е икономически най-изгодната оферта. Участакът е част от европейската железопътна мрежа и реконструкцията му цели постигане на оперативна съвместимост Транс-европейските жп линии, както и постигане на скорост от 160 км/час, информират от НКЖИ. Заложената индикативна цена за проекта е 154 млн. лв.


По първата позиция - реконструкция и електрификация на участъка Димитровград-Харманли най-ниската оферта беше дадена от обединение "Трансюжстрой - Станилов" - 95 997 967.65 лв. без ДДС. Най-високата оферта - 256 770 642.00 лв. без ДДС, беше предложена от италианската "Кооператива Муратори Чиментисти - Чи.Ем.Чи.ди Равена".Най-ниската оферта за втората позиция, обхващаща отсечката Харманли-Свиленград, беше дадена от ДЗЗД "Трансгеар" - 99 473 977.94 лв. без ДДС. Третата позиция е за изграждане на нови тягови подстанциим, като най-ниската цена за нея предложи "Старт Инженеринг" АД - 20 350 493.36 лв. без ДДС."С този проект достигаме 95% договорени средства по оперативна програма "Транспорт", заяви изпълнитления директор на НКЖИ Милчо Ламбрев. Първоначално реконструкцията на отсечката трябваше да бъде финансирана по предприсъединителната програма ИСПА, но избраната за изпълнител италианска компания "Асталди" се отказа. Поради това средствата по ИСПА бяха изгубени и се наложи проекта да бъде прехвърлен за съфинансиране към ОП "Транспорт". Ламбрев изтъкна, че основен проблем при жп проектите се явява това, че изпълнителите често не са предвидили голяма част от разходите. "Пазарят се за допълнителни средства, които ние просто няма откъде да набавим и така се бави проекта", заяви той. "Няма да направим компромис с нито един изпълнител. Трябва да се вместим в тези средства, с които разполагаме, за да приключим проекта в определения срок и с определеното качество", допълни той.


Директорът на НКЖИ заяви още, че се надява първия транш от заема от Световната банка, предназначен за оздравяване на жп сектора, да бъде осъществен до месец и половина. Макар преговорите по заема от Световната банка да завършиха през май, крайното решение ще бъде взето от борда на банката през септември, поради забавяне на преговорите с ЕК, която трябва да разреши държавната помощ за железниците. 

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK