Потребителското доверие се покачва, въпреки това хората са песимисти за личните си финанси

С 1.3 пункта се е покачило потребителското доверие, през юли 2011 г., показва статистиката на Националния статистически институт (НСИ) за общия показател "доверие на потребителите". Повишението на показателя се дължи изцяло на повишеното доверие на градското население с 1.9 пункта. При населението в селата показателят бележи спад от 0.5 пункта, информират от НСИ.


Последната анкета на статистическия институт показва намаляване на негативизма в оценките на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последната една година. По-благоприятни в сравнение с предишното тримесечие са и оценките на потребителите по отношение на изменението на потребителските цени през последните дванадесет месеца. Традиционно мненията са, че цените са се повишили, но усещанията на потребителите за "повишение" са по-слаби в сравнение с изразените мнения през април т.г. "По-слаби" са и инфлационните очаквания за следващите дванадесет месеца, съобщават от НСИ.


Песимизмът по отношение на безработицата в страната също намалява. Очакванията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през следващите дванадесет месеца обаче като цяло са по-неблагоприятни в сравнение с изразените мнения преди три месеца. По отношение на собствените си финанси потребителите остават песимисти.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK