Интерактивен сайт ще помага на британци с имотни проблеми в България

Представителите на Британското посолство са обсъдили в среща със зам.-министъра на регионалното развитие Екатерина Захариева и на правосъдието Жанета Петрова възможността да бъде създаден интерактивен уебсайт, който да бъде в помощ на британски жители, които срещат проблеми със закупени имоти в България. Това пише в блога на Британското външно министерство и изпълняващата длъжността посланик на Великобритания в България Катрин Барбър. По думите й, мярката би била ефективна ако се разработи като интерактивна услуга, чрез която хората могат да подават заявки за имуществени спорове, и да получават отговори, или да бъдат насочвани към съответния орган.


"Правителство също обмисля някои законодателни реформи, които могат да помогнат", пише още Барбър и добавя, че като цяло среща разбиране, добронамереност и желание в българското правителство за разрешаването на проблемите, с които се сблъскват британските инвеститори в недвижими имоти у нас, но ефектът е бавен. Тя изборява и някои от най-често срещаните проблеми.


Такива са например случаи на  "двойни продажби", когато купувачът плаща за собственост и след това открива, че тя е била продадена за втори път. Друг често срещан проблем е обявяване на управялващите имотите дружества във фалит- истински или фиктивен, като така купувачите се озовават в края на дългата линия на кредиторите. "Освен това получавам все по-голям брой писма напоследък за ютилити спорове, в който британските собственици на имоти подозират, че тяхното управляващото дружество сериозно надписва сметките за електроенергия или други сметки", казва Картин Барбър.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK