Google, моля, наеми М.Е.

Кой е най-бързият начин да си осигуриш интервю с Google? Със сигурност не и като й пратиш мотивационно писмо и CV по мейла.Е, освен ако CV-то не е в YouTube, по бельо, с чаша скоч в ръка. Въоръжен с изкуствени мустаци и чара на Борат, на 31 юли маркетинговият специалист Матю Епстийн тръгва на епично пътешествие към екипа на Google. Уебстраницата му, Google Please Hire M.E. ( googlepleasehire.me - забележете, че разширението отговаря на инициалите на Матю), съдържа множество смешки и пародии - като Топ 10 причини да бъде нает oт Google и анекдоти в стил Чарли Шийн.Сайтът има очевидни прилики с Google като черната лента с менюто в горната част (като в Blogspot). За удобство на HR служителите навсякъде има червен и син бутон "Вижте биографията ми" и "Поискайте интервю". Дори има отделно каре със свободните маркетинг позиции в Google в момента.Но черешката на тортата е четириминутното ексцентрично видео автобиография в луксозния дом на Епстийн (или поне Матю твърди, че това е домът му), където той отпива скоч и флиртува с Google. В един момент дори остава по бельо.


Мислите си, че е шега


Помислете пак. "Обзалагам се, че се питате "Какво му става на тоя с този костюм, липсата на панталони и нелепи мустаци?", пита провокативно Матю в сайта си. "Проницателен въпрос, така че ето ви проницателен отговор: Това е свидетелство за това, което обичам в маркетинга - да привлечеш вниманието на потребителя, да го задържиш и да създадеш ценно, запомнящо се преживяване за него или нея по време на жизнения цикъл на един продукт. В случая продуктът съм аз - Матю Епстийн", заявява той.




Резултатът


Освен че видеото досега е видяно от 424 750 души в YouTube, че десетки медии, онлайн и телевизионни предавания се свързват с Епстийн, от Google веднага са разбрали за него. Само два дни след публикуването на видеото Матю сподели в Twitter, че от компанията са се свързали с него и той вече е преминал първите стъпки по кандидатстване. Не само това - 8 дни след началото на проекта Епстийн получава над 80 възможности за работа от компании във Fortune 1000, 500 и 100, сред които са Microsoft и Amazon."Всички компании, които са ме интервюирали досега, са невероятни, възможностите, които ми предлагат, са невероятни и продуктите, които те разработват, са от световна класа", споделя Матю в последния си блог пост. "Ако имам достатъчно късмет, за да получа оферта дори и от една от компаниите, които ме интервюираха, ще съм най-щастливият човек на Земята", продължава той.Той споделя още, че силно се съмнява някоя от тези компании да го наемат заради забележителния му талант да представя себе си по време на интервю. Въпреки това Матю вярва, че е успял да им покаже, че има страст, воля и суров талант за маркетинг, необходими, за да бъде ефективен. "Компаниите, с които говоря, не ме смятат за маркетинг гуру, нито са готови да ми предложат ръководна длъжност", пише в блога си той. "Това, което ги интересува, е да ми дадат шанс - шанс да се уча, да работя усилено и да докажа, че ако гледам от правилните учители, ще израсна в йерархията на компанията и ще стана маркетингов лидер до 3-5 години", заключава Епстийн.A всъщност за крехката си възраст от 24 години  професионалният опит на Матю Епстийн е доста впечатляващ - той е опитен онлайн и офлайн маркетинг специалист, развивал цялостни дигитални стратегии за американските компании Infoition, Definition 6, Verifone и Wendy's. Дори развива и води пускането на нова федерална социална медийна услуга, като постига 7% ръст в приходите за четири месеца.Въпреки очевидния успех на кампанията си Матю не спира да полага усилия. Преди няколко дни той изпрати своя картонена фигура в цял ръст в офиса на Google, което му е струвало 250 USD куриерски разходи.Дали социалната кампания на Матю ще има успех? Само времето ще покаже. Той обещава да разкрие къде е нает.Независимо от резултата обаче съвременните маркетинг специалисти определено имат какво да научат от Епстийн. Смелостта и креативността, с които той изразява своя ентусиазъм, са рядкост и може да послужат като напомняне за всички в тази индустрия. Напомняне, че понякога трябва да се осмелиш да прекрачиш творческите граници, за да постигнеш целта.Е, и, разбира се, трябва да имаш мустак.



10 причини Google да ме наеме*


10. Имам мустак. 9. Винаги можете да се доверите на човек с мустак. Споменах ли, че имам мустак? Е, имам. 8. Инвестирах над 3000 USD от собствения си капитал за създаване на маркетингова кампания, която ще ви накара да ме забележите. Толкова отчаяно не съм искал някой да ме забележи от първото ми влюбване в гимназията. 7. Повече или по-малко, вече работя за Google. Всеки ден прекарвам часове наред в Google Chrome, Google Gmail, Google Reader, Google Calendar, Google Search, Google Maps, Google Navigation, Google Places, Google YouTube и др. 6. Точно като Google не причинявам никому зло. Е, с изключение на почивните дни.


5. Изглеждам добре в костюм.


4. Работя добре в екип, умея да поддържам комуникацията между различните отдели за постигане на целите и обръщам внимание на детайлите.


3. Технологиите са най-добрият ми приятел. Честно казано, аз нямам приятели... така че технологиите някак печелят по подразбиране.


2. Наистина не мога да наблегна достатъчно силно на това, че трябва да ме наемете единствено заради факта, че имам мустак, независимо дали е истински или не.


1. Целта на това не е да кара хората да се смеят с глас. Наистина искам да спечеля. Имам офлайн и онлайн маркетингов опит и маниакално желание да създавам печеливши стратегии за излизане на пазара. Вярвам, че доказаният ми опит, страстта ми към маркетинга и манията ми за технологии може да дадат значителен принос за екипа на Google.


* Публикувани на сайта googlepleasehire.me. Запазен е оригиналният ред.



Успехът на Матю в числа


424 750 гледания в YouTube3386 последователи в Twitter331 връзки в LinkedIn4608 туита с линк към сайта му14 000 харесвания във Facebook4000 +1-та в Google300 000 уникални посещения на googlepleasehire.me, 640 000 импресии при 36% директен трафик*20 000% ръст на трафика към личния му сайт matthew-epstein.com, 2500 нови последователи в Twitter и 400 покани LinkedIn*20 предложения да осребри бранда си (Матю отказва всичките 20)*над 1500 имейла от почитатели, на които е отговорил лично и които му пожелават успех, благодарят му за вдъхновението, окуражават го и му дават съвети*


* Данните са публикувани на 11 август 2011 г. на matthew-epstein.com

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK