Котлър, Сун Дзъ и Маркс са сред най-важните автори за българските мениджъри

Котлър, Джак Уелч, Лий Якока, Сун Дзъ, Карл Маркс, Екзюпери, Ф. Скот Фицджералд и френския рекламист Фредерик Бегбеде. Това е краткият списък с най-важни за българските мениджъри автори. А резултатът е от допитване на списание "Мениджър" и агенция "Маркет Линкс", проведено сред 1000 висши и средни мениджъри.


Въпросът, на който отговорят мениджърите е "Коя е най-важната бизнес книга за Вас?". А ето как изглежда и самата класация на най-четените от българския бизнес автори.


1.Бестселърът
"Маркетинг Мениджмънт"
на "




бащата на маркетинга"
Филип Котлър
води класацията с 5.9%


.


2. На второ място с 5% анкетираните мениджъри са поставили три книги –
"Хаотика – мениджмънт и маркетинг в епохата на турболентността"
от Филип Котлър и Джон Каслионе,
"Пътят на Тойота – 14 мениджърски принципа от най-големия производител в света"
от Джефри Лайкър и
"Джобен наставник"
.


3. На трето място с 4.2% са посочени 5 книги –
"Джак – направо от сърцето"
от Джак Уелч и Джон А. Бърн,
"Едноминутният мениджър"
на Кенет Бланчард и Спенсър Джонсън,
"Седемте навика на високоефективните хора"
на Стивън Кови,
"Къде изчезнаха лидерите"
на Лий Якока и
"Изкуството на войната"
на Сун Дзъ.


Другите по-интересни заглавия, които също намират място в анкетата са:


- "Иновации и предприемачество" на Питър Дракър (3.4%),


- "Котлър за маркетинга – как да създаваме, печелим и управляваме пазарите" на Филип Котлър (3.4%),


- "Богат татко, беден татко" на Робърт Кийосаки и Шарън Лехтър (3.4%),


- "Да печелиш" на Джак Уелч (2.5%),


- "Племена" на Сет Годин (2.5%),


- "Стратегията "Син океан" на В. Чан Ким и Рене Моборньо (2.5%).


Сред най-важните книги за бизнеса е посочен и "Капиталът" на Карл Маркс.


Всеки, който се интересува и работи в полето на мениджмънта и маркетинга е логично да е прочел и Котлър, и Дракър, и Уелч, и социалния гуру Сет Годин, отбелязват авторите на допитването. Любопитно е обаче, че в класацията са попаднали и чисто художествени произведения като "Малкият принц" на Екзюпери (0.8%), "Великият Гетсби" на Ф.Скот Фиджералд (0.8%) и "9.99" на Фредерик Бегбеде (0.8%), които анкетираните също поставят сред най-важните книги за мениджъри. Не малка част от участвалите в допитването са посочили само имена на автори без конкретни техни произведения – най-ярките сред тях са Ричард Брансън и Тед Търнър.


Цялата класация можете да прочетете в новия брой на сп. "Мениджър".

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK