Онлайн услугите в туризма са едва 8% от интернет търговията

Около 50% от българите ползват интернет и напълно закономерно расте интереса към онлайн пазаруването. По данни на E-Consumers Report Update през първата половина на 2011 г. 50.4% от интернет обществото у нас пазаруват онлайн, като с особен принос за тенденцията е популярното у нас групово пазаруване. Делът на онлайн услугите в сферата на туризма е далеч от европейските резултати и възлиза на около 8% от интернет търговията в страната. Да се установи делът на онлайн потреблението в сферата на туризма е трудно, не само защото досега липсват подробни такива анализи, но и защото е много трудно да се определи каква част от потреблението на услугите е изцяло онлайн. Според специалистите в ИТ бранша, процентът на туризма в онлайн търговията е в интервала 5 до 8%. Според данни пот регулатора на пазара IATA България и Travelport България, половината от самолетните билети купени онлайн са продадени eSKY.bg, една от най-големите изцяло онлайн туристически агенции. През изминалия месец eSKY.bg отчете 300% ръст на продажбите си спрямо септември 2010 г. Като тези резултати са показател не само за успеха на агенцията, но и намек, че България следва тенденциите в развитието на онлайн потреблението на туристически услуги.Развитието на технологиите и достъпът до интернет променя и потреблението на туристическите услуги в световен мащаб. Скорошен доклад на компанията за социологически изследвания IPSOS показа, че 75% от интернет потребителите в България организират пътуванията си през интернет. Средният процент за Европа е 57%. Предвижданията са през 2012г. то да достигне 37% в световен мащаб.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK