Промоциите диктуват продажбите, показва проучване на пазара в България

Расте броят на хората, които пазаруват стоки на промоция. Брошурите с продуктите с намалени цени стават все по-важни и надежден източник на информация за купувачите, показва изследване на GfK, представено на конференцията Retail in Detail. За 87% от българите цената на продукта е важна, показва още проучването.


Българите не са изключение от световните тенденции като например в Обединеното кралство 37% от бързооборотните стоки, продадени през 2010 г., са били на промоция. Там 10% от продуктите в промоция носят 90% от приходите на стоките в промоция, обясни Давид Ковачич старши мениджър в "Прайс уотърхаус Купърс".


Освен, че българите се старят да направят най-добрата сделка, купувайки си продукт на промоция. Проучването на GfK показва още, че 78.5% са склонни да си купят продукт от т.нар. собствени марки на търговските вериги. Техният дял е нараснал от около 8 на сто на 10.1%. Най-купувани от тях са млякото, топените сирена, инстантното кафе, студените напитки, олиото, соковете. Десетпроцентният дял на собстевните марки е по-голям от този в страни като Сърбия например, но и по-малък от делът в Унгария и Словакия. Там собствените марки държат 29% от продажбите в магазините за бързооборотни стоки.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK