Дянков ще спасява мотрисите Siemens

Дянков ще спасява мотрисите Siemens

© Емилия Костадинова



Темата за мотрисите Siemens не е актуална. Тя е предмет на бъдещ разговор на вицепремиера Дянков с неговия колега Шойбле в Германия". Това съобщи транспортния министър Ивайло Московски след поредната среща меджу него, финансовия министър, ръководството на БДЖ и синдикатите в Министерски съвет. 


Единственият модерен подвижен състав на българските железници - немските мотриси Siemens, са под реалната заплаха да бъдат загубени. Причината е, че са залог за заем на БДЖ от германската държавна банка KfW, който обаче от години не е обслужван, подобно на останалите задължения на железницата, възлизащи на над 770 млн. лв. Министър Московски обаче увери, че засега немската банка не е задействала гаранцията.


Третата поредна среща за бъдещето на БДЖ продължи по-кратко от предишните и единствения конкретен резултат от нея бе подписване на споразумение със синдикатите за събирането на членския внос. По темата беше постигнато принципно съгласие още миналата седмица, като договорката се състои в това, че в срок от една година членският внос ще се събира както досега. Това става възмездно, като синдикатите плащат за тази дейност на работодателя. По думите на Ивайло Московски има принципно съгласие това да е приложимо за целия транспортен сектор. Предстои социалните партньори да обсъдят предложения от транспортното министерство списък от 182 нерентабилни влакови линии, които трябва да бъдат оптимизирани, като движението им се разреди, а в някои случаи направо бъдат спрени. Министър Московски обаче уточни, че това е все още много груб разчет и тепърва предстоят преглед и анализи.


"За нас тази заявка е изключително тежка, и не мисля, че това е поносимо - както за живеещите в тези региони, така и за работещите в компанията. На всичко отгоре очакваната икономия е около 25-26 млн. лв. на годишна база, което няма как да спаси БДЖ", коментира президентът на КНСБ Пламен Димитров. От своя страна председателят на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров заяви, че не става въпрос за еднократно спестяване, а за икономии от по 25 млн. лв. в продължение на 5-6 години. "Това са 125 млн. и повече, които са пари на българския данъкоплатец. С тези пари ще бъдат погасени задълженията към банките, които в противен случай трябва да дойдат от бюджета", контрира той. 

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK