Президентският вот – референдум за личността и политиката на Бойко Борисов

Основните претенденти за президентския стол са идентични, липсва сблъсък помежду им, което прави предизборната кампания слаба и суха, смятат експерти от Фондация "Медийна демокрацияВъпреки предстоящите местни и президентски избори, основната фигура, от която се вълнуват медиите тази на премиера Бойко Борисов. Това, придружено със слаба и суха предизборна кампания на тримата основни кандидати за президент  - Росен Плевнелиев, Меглена Кунева и Ивайло Калфин, превръща предстоящия вот повече в референдум за личността и политиката на министър председателят. Това е едно от многото заключения на Фондация "Медийна демокрация" след проведен мониторинг на основните български медии за периода април-септември 2011 г.


Тримата основни кандидат- президенти влизат в кампанията след ниско присъствие в медиите през годината. Въпреки, че най-популярен и цитиран е Росен Плевнелиев, в рамките на годината бившият регионален министър заема 6-та позиция по медийна видимост. Това го нарежда между бившите премиери Сергей Станишев и Иван Костов.Основните му опоненти – Меглена Кунева и Ивайло Калфин заемат още по-задни позиции, преди старта на кампанията. Те са изпреварени политици като Волен Сидеров и Ахмед Доган. Скучната президентска кампания се подхранва от липсата на конфронтация между основните претенденти за президентския пост. "Тримата са идеологически еднакви  - те не са носители на сериозен сблъсък помежду си и посланията им до голяма степен са идентични", коментира вчера изпълнителният директор на фондацията Орлин Спасов. По думите му еднаквостта на предизборната "еднаквост" на Плевнелиев, Кунева и Калфин деполитизира дебата между тях и го свежда до въпроса "за" или "против" Бойко Борисов.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK