Danone обмисля да продаде бизнеса си с вода на японска компания

С парите от евентуалната продажба може да се отправи оферта за закупуване на поделението на Pfizer за бебешки храниDanone, която е собственик на марките води Evian и Volvic, води преговори за продажбата на активи свързани с бутилирането на вода на японската компания Japan's Suntory Holdings, съобщава Bloomberg като се позовава на трима свои източници. Според тях базираната в Париж компания се опитва да реализира сделка до края на годината. С парите от евентуалната продажба може да се отправи оферта за закупуване на поделението на Pfizer за бебешки храни, коментира един от източници на агенцията. Към момента говорителите на двете компании отказват коментар.


"Бизнеса с бутилирани води има приличен ръст, но той е малко под средния за групата, като това важи и за доходите от него", казва Марко Гълпърс, анализатор от ING Financial Markets. "Ако можем да очакваме този бизнес да бъде заменен с друг свързан с храни, това може да има смисъл", добавя той.Бутилираната вода е стратегически бизнес за Danone, коментира главният финансов директор на компанията Пиер-Андре Терис, след като компанията отчете 11% ръст на продажбите си за третото тримесечие - резултат доста над очаквания от анализаторите. Той обаче не пожела да коментира повече. Продажбите на бутилираните води на Danon са с дял от 7.9% в рамките на групата за последното тримесечие, като водещи пазари се очертават Латинска Америка и Азия. Поделението на Danone за бутилирана вода отчете приходи от 2.87 млрд. EUR през 2010 г. или около 17% от общия обем на продажбите на компанията.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK