Продажбите на нови коли в ЕС се свиват с 1.1% към края на септември

Германия е единственият европейски пазар в Топ 5, който регистрира увеличение на месечна база, а на годишна успява да отбележи двуцифрен ръстПродажбите на нови автомобили в Европейския съюз спада с 1.1% за деветте месеца към края на септември, показва последният доклад на Европейската асоциация на автомобилните производители. През периода януари-септември са били продадени малко над 10 млн. коли. Само за септември продажбите се увеличават, макар и слабо – с 0.6% и възлизат на над 1.2 млн. Основната причина за положителната промяна през септември е ръстът на германския пазар, отбелязват от Асоциацията.


Най-големите пазари


Германия е единственият европейски пазар в Топ 5, който регистрира увеличение на продажбите си за септември спрямо същия месец на 2010 г. и то с 8.1%. За останалите спадът варира от 0.8% във Великобритания до 1.3% в Испания, 1.4% във Франция и 5.7% в Италия. За деветмесечието промяната на годишна база е още по-фрапираща. Така например във Великобритания е регистриран спад от 5%, а в Италия и Испания той дори е двуцифрено число – съответно 11.3% и 20.7%. Франция остава стабилна с ръст от 0.2%, а Германия отчита двуцифрен ръст от 10.8%.




Водещите марки


Продажбите по марки се оглавяват от VW Group, като само за септември те възлизат на над 1.2 млн. броя, а за деветмесечието – близо 2.4 млн. Германският производител има най-голям пазарен дял – 23.1%. Любопитно е, че и VW, и BMW отчитат ръстове на месечна и на годишна база на фона на негативните резултати за повечето компании в Европа. Сред основните причини е увеличеното търсене, на което се радват новите модели на двете компании. Базираната във Волфсбург Volkswagen представи нова версия на средно големия Passat и подобри Audi A6 седан през последната година. В същото време мюнхенската BMW направи редизайн на автомобилите BMW Серия 5, а глобалните й доставки на подобрения модел X3 се утроиха през последния месец.


Топ 10 на марките по пазарен дял


към края на септември 2011 г.


VW Group -  23,1%PSA Group - 12,7%RENAULT Group - 9,5%GM Group - 8,8%FORD - 8,0%FIAT Group - 7,3%BMW Group - 5,8%DAIMLER - 4,9%TOYOTA Group - 3,9%NISSAN - 3,4%


Други  - 64,4%

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK