Магистрала "Тракия" стигна до Стара Загора

Станишев открива утре още 23 км. път от Чирпан до Ст. Загора

Магистрала "Тракия" стигна до Стара Загора


Магистрала "Тракия" вече стигна до Стара Загора. Премиерът Сергей Станишев ще открие утре 23-километрово трасе на магистралата, свързващо Чирпан със Ст. Загора. Отсечката струва 140 млн. лв.


Това е вторият подучастък, с който завършва проектът "Доизграждане на автомагистрала Тракия" - Лот 1, Оризово - Стара Загора, чиято обща дължина е 38.7 км. Строителството е извършено от консорциум "RUNWAY-BG", включващ "Пи Ес Ай" АД - Стара Загора, с участието на "Мостстрой" АД - София като основен изпълнител и с финансиране, осигурено поравно от ЕБВР и държавния бюддет. Възложител по него е Изпълнителна агенция "Пътища" и фонд Републиканска пътна инфраструктура.


Отсечката Чирпан - Стара Загора е изградена за една година. При изграждането на подучастък 2 са постигнати рекорди, благодарение на които той е завършен за изключително кратък срок, съобщи за БТА инж. Лъчезар Илчевски, изпълнителен директор на "Пи Ес Ай" АД. Средно на денонощие се полагаха над 4700 тона асфалт. Ежедневно се монтираха 4 км еластична ограда. Големият надлез над ж.п. линията София - Бургас (2 х 150 м) е изграден за по-малко от 180 дни, а последният надлез при км. 209 +300 - за тридесет дни (от 20.08.07 до 20.09.2007г.).


Автомагистрала Тракия е част от европейски коридор номер 8 и затова нейното изграждане е приоритетен инфраструктурен проект с национално и международно значение. Новото трасе на магистралата ще облекчи съществено придвижването по пътя София - Бургас и ще намали автомобилния трафик в населените места между Чирпан и Стара Загора, допълни Илчевски. Строителните работи по Лот 1 започнаха през март 2003 г. На 1 юли 2006 г. бяха пуснати в експлоатация 16 км между Оризово и Свобода. Пряко ангажирани в строителството на участъка Оризово - Стара Загора са над 1000 души, 300 камиона и високоспециализирана пътностроителна техника. За бързото, ефективно и качествено строителство са били монтирани две мобилни асфалтови бази с производителност над 200 т/час, а инертните материали са доставяни от 4 мобилни и 3 стационарни трошачни инсталации.

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1363 Неутрално

    За този лот ли се караха защото туряли пепелина от тецовете в бетона, вместо трошен камък?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK