Теодор Павлович, Get.bg: Повечето пазаруващи в Интернет са жени

Теодор Павлович, Get.bg: Повечето пазаруващи в Интернет са жени

© Виктор Георгиев



Теодор Павлович е управител на един от най-големите онлайн шопове в България Get.bg. Занимава се с Интернет търговия през последните седем години, а преди това е бил вносител на джинсови облекла.


От къде дойде идеята за сайта?


- Аз и съдружникът ми Григори Петков сме се занимавали с търговия и преди това. Имаме доста натрупан опит. Отделно аз се занимавам с компютри от двадесет години и имах опит и в тази сфера. Така че просто обединихме нещата, в които имаме познания и по този начин създадохме Интернет търговия.




Можете ли да отличите етапите в развитието на Get.bg?


- В началото започнахме доста идеалистично. В движение се научихме на много неща, тъй като това е нова сфера за България и нямаше откъде да почерпим опит. Още повече, че Интернет търговията в България е коренно различна от това, което се случва в чужбина.



Какво е общото между търговията с дънки и онлайн търговията, която развивате в момента?


- Все още онлайн търговията не е на нивото на офлайн търговията. Но като се изключи средата, в която се сключва сделката, търговията си е търговия навсякъде.


С какви продукти тръгна магазинът?


- Започнахме само с електроника. Малко по малко разширяваме гамата и в момента имаме над десет хиляди продукта.



Как се разпространяваше първоначално информацията за сайта? Рекламирахте ли?


- Ние наистина обръщахме голямо внимание на рекламата. За съжаление, колкото и да е скъпа тя, без нея не може. Това беше начинът, по който се наложихме. Но все пак да не забравяме и, че бяхме един от първите магазини и това също ни помогна.


Какви бяха обемите на продажбите през първите години?


- През първите три години бяхме на загуба и това беше пресметнато в стратегията ни, но всичко се правеше с тенденция за бъдещето. Все още не мога да кажа, че този бизнес е много печеливш, но все пак вече може да се изхранва сам.


Кои са клиентите на Get.bg? Имате ли информация за разпределението по пол, възрастови групи?


- Има тенденция, която се забелязва не само при нас, но и в целия Интернет - жените да са повече от мъжете. В момента те са около 53 %. Повечето от клиентите ни са между 25 и 39 години. 70 % са с висше образование, като също около 70 на сто са от големите градове.



Каква е средната дневна посещаемост на Get.bg?


- На ден имаме около 10 хиляди уникални посещения, което за един реален магазин би било много. Но за един онлайн магазин смятам, че е нормално.



Имате ли информация дали клиентите пазаруват повече от в къщи или използват служебен компютър?


- Преди се забелязваше тенденцията в часовете – около 80 процента от поръчките бяха в работно време. Но в последните две години, след като Интернет стана по-достъпен, може да се каже, че над 50 % пазаруват от дома.



А как хората получават своята поръчка?


- Стоките се доставят с куриер. Цената на доставка е доста ниска и смятам, че точно това прави подобен вид пазаруване доста удобно.



Все повече сайтове продават банери. Може ли един онлайн магазин да печели от реклама?


- Разбира се, че може. За съжаление ние все още не сме наблегнали на това, но с течение на времето това ще се промени, тъй като клиента е само на един клик разстояние. Когато той види банера на дадена марка, може директно да влезе в самия магазин, за да разгледа и стоките.



На сайта ви има секция за еротични артикули. Има ли интерес към нея?


- Интернет е идеалната среда за продажба на такива стоки, тъй като на много хора им е неудобно да влязат в реален сексшоп. Стоката се получава анонимно в запечатан плик и никой не знае какво точно се получава.



Как ще се развива Get.bg от тук нататък?


- Надявам се все по-добре и по-добре. Имаме планове, доста планове, включително и за излизане на европейския пазар.

Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ЕВЕЛИНА
    ЕВЕЛИНА
    Рейтинг: Весело

    ЖЕНИТЕ ПАЗАРУВАТ ПРИНЦИПНО ПОВЕЧЕ ОТ МЪЖЕТЕ,НО ПЪК МЪЖЕТЕ ПРАВЯТ ПО-КРУПНИ ПОКУПКИ...

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите.

  3. 3 Профил на secho
    secho
    Рейтинг: Неутрално

    gluposti, izpolzvat gotov tamplate za saita si, koito ne struva nishto. 1999 godina trugnaha v edna staya do netinfo i ako ne byaha te da im davat reklama na avanta v gyuvetcha (a i sega) nadali shteshe da drupnesh tolkova. Po dobre kazi kolko dade na kamisiyata v Bgsite za da vsemesh s tozi grozen dizain purvo myasto v kategoriya Elektronna turgoviya predi 4 godini?

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите.

  5. 5 Профил на kolumbieca
    kolumbieca
    Рейтинг: Весело
  6. 6 Профил на септем
    септем
    Рейтинг: Неутрално
  7. 7 Профил на Rrrr
    Rrrr
    Рейтинг: Неутрално

    Мен лично празното критикарстване не ме кефи също.

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите.

  9. 9 Профил на TheBelia
    TheBelia
    Рейтинг: Неутрално

    Сайта беше пълно порно, наистина, но го пооправиха, и даже напоследък е с нов дизайн, който според мен е ОК за целта. По въпроса с 10000 артикула, ще Ви кажа, че съм пробвал преди да пазарувам, и ми казаха, първо да платя капаро, после в рамките на 24 часа те щели да ми се обадят дали го има въпросното нещо (фото апарат) и полсе да правим алъш-вериш, което е много несериозно за онлайн шоп.
    Проблемът им беше, че работеха с разни търговци, и артикулите бяха не на склад, ами само виртуални, и можеш да си пазаруваш по евтините и доступни неща веднага, другите по горната схема. Сега предполагам, че са пооправили малко нещата, но не ми се вярва да имат пак всичките лаптопи и пр. скъпи неща да си платиш и да ти ги донесат в рамките на срока за доставка. Гет.бг е сайт на който масата ходи да проверява колко струва това или онова, но какво да се прави.. това е пазара в БГ - няма го
    Успех все пак!

  10. 10 Профил на ддд
    ддд
    Рейтинг: Разстроено

    вижте, два пъти си имах взимане-даване с Гет.бг и повече НИКОГА.
    Ужасно обслужване, ако въобще може да се нарече обслужване. По скоро аз ги обслужвах.
    На всичкото отгоре нито едно от 15-те неща, които си избрах (и бяха показани на сайта) ги нямаше в наличност.
    Искрено ви казвам че заради сайтове като гет.бг хората се отвращават от българския вариант на онлайн търговия.

  11. 11 Профил на Nina
    Nina
    Рейтинг: Любопитно

    Az puk sum si dovolna i sum si pazaruvala niakolko puti ot tiah. Ne znam kakvo puk moje da e losho na obslujvaneto kato e on-line, samo ti se obajdat po telefona da potvurdish poruchkata. Ama aman ot vechno nedovolni hora

  12. 12 Профил на Kiko
    Kiko
    Рейтинг: Разстроено

    поръчах от тях и дори касов бон нямаше, "браво", така се прави коректен нет комерс

  13. 13 Профил на СТЕФАН
    СТЕФАН
    Рейтинг: Неутрално

    Мога да кажа само, че до тук няколко пъти съм бил клиент на гет.бг и съм изключително доволен - всичко беше бързо и точно.Каквото и да си говорим това е бъдещето.Радвадм се, че има такива хора, които се опитват да развият този тип търговия и у нас.Към този момент според мен те нямат конкуренция.Колкото до виртуалните артикули - логично е да нямат абс. всичко на склад, но според мен се полагат усилия клиентите да получат стоките си в срок.Който иска да ги критикува - типично БГко си е да плюеш този, който се опитва да прави нещо и го прави успешно.Аз съм твърдо ЗА гет.бг и им желая само успехи.

  14. 14 Профил на R
    R
    Рейтинг: Гневно

    купих си харт диск/външен.160 лв.не тръгна.светеше зелено/червено като кол.елха.на 10/01го купих.на 15/01 го върнах.днес с голям зор разбрах че е пратен на ремонт.така че платих за диск който първо отива на ремонт пък може и да получа някой път.така че;към всички/бай бабо да не ми се случва/

  15. 15 Профил на Възмутен клиент
    Възмутен клиент
    Рейтинг: Гневно

    Преди няколко дни поръчах телефон. Изпратиха ми използван и повреден телефон. Върнах го за смяна. Нестига, че вината е тяхна но ме накараха да си платя куриерската услуга. Развалиха празника на сина ми, защото беше подарък за него. Не пазарувайте при тях.

  16. 16 Профил на Р В
    Р В
    Рейтинг: Разстроено

    Г-н Павлович, зашо допускате нелоялно и некоректно отношение към клиентите, които Ви се доверяват? Хората пестят с голямо усилие от доходите си за да закупят повредена и използвана стока. Пожелах да ме свържат с Вас, но вашите служители не ми дадоха тел. номер.Ако имам отново проблеми с телефона, който трябва да ми подменят ще се разправям по съдебен ред.

  17. 17 Профил на nsa
    nsa
    Рейтинг: Любопитно

    е вси4ки много знаете,оба4е малко ви пи6ат

  18. 18 Профил на mom4il4o0o
    mom4il4o0o
    Рейтинг: Любопитно

    като гледам ва6те коментари не6то по4вам да се отказвам от телефон

  19. 19 Профил на Xstasy
    Xstasy
    Рейтинг: Гневно

    Две поръчки имах при гет.бг и двата пъти ме направиха луд - стоките се разваляха на 5-тия ден, а после чаках по 2 месеца да ми ги оправят. Обслужването е под всякаква критика - груби и некомпетентни..
    Повечето стоки на саита не са налични и не знаят кога ще ги има. Доставчиците им са куфарни търговци и гаранцията е на ваш страх..
    Пазете се!

  20. 20 Профил на porednata izmamena
    porednata izmamena
    Рейтинг: Неутрално

    там предлагат стока с най-ниско качество не се лъжете да купувате като мен

  21. 21 Профил на Още един измамен
    Още един измамен
    Рейтинг: Неутрално

    И мен ме прецакаха. Телефонът, който си купих от тях се оказа дефектен и такъв си и остана след двата ремонта. НЕ КУПУВАЙТЕ ОТ ГЕТ.БГ, АКО НЕ ИСКАТЕ ДА СИ НАВЛЕЧЕТЕ ПРОБЛЕМИ, ЧЕ ДАЖЕ И БОЙ!!!

  22. 22 Профил на Анонимен
    Анонимен
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#14] от "R": http://www.kenanoff.com/blog/archives/190
    Всички недоволни от какъвто и да е вил търговец, трябва да погледне този линк

  23. 23 Профил на Теодор Павлович
    Теодор Павлович
    Рейтинг: Любопитно

    Хайде тези дето казватр че телефона им се развалил и сме го ремонтирали 2 месеца да си дадат номера на поръчката. Какви са тези лъжи? Законовия срок е 30 дни. Защо не са се оплакали? Защо само за телефони се пише? Ние продаваме 20 000 стоки или това са си писаници на някакви конкурентни сайтове, които се чудят как да ни оклеветят?
    Пишете конкретно с какво сме ви ощетили или от какво ни е било грубо отношението? Писмата се пазят, телефоните ни разговори се записват. Ще го проверим и ще видим с какво не сме прави, ако е така.

  24. 21 Профил на zlatko75
    zlatko75
    Рейтинг: 222 Неутрално

    Ако трябва направя класиране на българските онлайн магазини би изглеждало така:
    1..http://get.bg/
    2.http://www.emag.bg/
    3.http://backstreet.bg/

    http://bereader.se/lasglasogon




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK