Витамините - лесни за продаване

Един от най-често купуваните продукти са витамините, сочат пазарни изследвания. Според рекламистите това се дължи на факта, че този вид продукти съдържат само позитивни послания, универсално ориентирани са, а също и масово достъпни.

Проучване на агенция "Маркет тест" у нас, проведено по системата TGI, показва, че около 40% хората, живеещи в градовете, приемат витамини. Най-често това се случва през пролетта и зимата - около една трета от всички, които ги употребяват, ги взимат през тези два сезона. През лятото консумацията намалява с около 5%, най-слаб е приемът през есента. Сред марките лидерската позиция е за Centrum - 31% от всички, които пият витамини, избират най-често тях. Малко над 20% посочват Supravit, а 18% купуват Multitabs. Прави впечатление, че няма разлика в избора, който правят различните поколения, както и между мъжете и жените.

Анализът на употребата на витамини по възрастови групи показва любопитни тенденции: момчетата тинейджъри приемат повече витамини от връстничките си. Този леко доминиращ резултат продължава до 34 години. След тази възраст започва спад и по-активна консумация от страна на жените - 21% от дамите между 35 и 44 години приемат витамини срещу 17% за мъжете от същото поколение. След 45-годишна възраст стойностите се доближават, като 4% от всички, които пият витамини, са мъже и жени между 65 и 69 години.


Мъжете и жените имат различни очаквания от употребата на витамини. Те помагат на момчетата да изградят себе си физически здрави и силни, способни да приемат предизвикателства. Силният интерес на жени над 34 години пък е обвързан с появата на първите притеснения за форма и визия. Дамите по-често изпадат в депресивни състояния и един витамин успешно може да “разтвори” мислите им към по-ярки посоки. Не случайно жените пият по-често витамини - над една трета от тях (33%) пият повече от веднъж дневно, като само 28% от мъжете следват същата честота. За силния пол е характерен по-умереният прием - 46% от мъжете пият витамини веднъж седмично или по-рядко.

Витамини повече от един път на ден пият учениците - 34% от тях. Малко над една пета от младите (между 20 и 24 години) пият няколко пъти седмично, а половината от хората между 35 и 44 години приемат витамини един път месечно или по-рядко.

За разлика от всички други стоки на пазара, където марката е безспорен ориентир за избор, витамините са ценни като продукт и форма, в която се предлагат - акцентът е поставен върху успешното съчетание на отделните съставки, така че да осигурят на организма всички необходими елементи. Потребителят първо избира най-подходящата за него комбинация витамини, след което избира своята марка.

Най-често употребявани са мултивитамините - 63% от хората, които пият витамини, избират комбинирани продукти. Самостоятелно (като отделен препарат) витамини пият една четвърт от потребителите. Всеки 10-и, който пие такива витамини повече от веднъж дневно, избира калций, а 5% избират желязо. Сходна популярност бележат цинк и женшен - 2% от всички, които консумират витамини, избират посочените съставки.

Над половината от хората, които приемат витамини, пушат. Данните от TGI открояват още един любопитен факт - 15% от хората, които не пият витамини, не консумират и алкохол. За разлика от тях сред потребителите на витамини само 8% не пият алкохол.

Разликата между потребители и непотребители на витамини е разлика в избора, който са направили - едните се нуждаят от витамини и поддържат своя тонус и жизненост чрез тях, а другите са намерили алтернативни форми (или продукти), за да се чувстват пълноценни и жизнени. Витамините се възприемат по-скоро като “естествено полагаща се добавка”, а не като стока. В този смисъл развитието на сектора и пазара на витамини зависи в много голяма степен от индивидуалната нагласа и мотивация на потребителите, отколкото от тяхното финансово или социално положение. На практика витамините нямат конкуренти - те са уникални продукти. За разлика от всички останали пазари този има привилегията да отчита победи, а не продажби. Защото витамините са незаменим здравословен компонент. Модерният човек следи изключително сериозно технологичните новости. Непрекъснато намира начин да ги ползва и притежава и не допуска, че технологичният успех има предистория - господстващата хармония между природата и човека.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK