Въздушната реклама - новото оръжие на маркетинга

В борбата за потребителско внимание маркетинговите специалисти не се поколебаха да атакуват и от въздуха. Една от съвременните тенденции, които все повече си пробива път и печели популярност, е използването на въздушна реклама, сочи проучване за нетрадиционни форми и начини за реклама на агенция "Милуърд браун" (Millward Brown), публикувано в списание "Рисърч мегазин" (Research magazine). В основата на маркетинговото проучване е съпоставка на традиционните и нетрадиционните рекламни форми спрямо целевите групи.


Резултатите от изследването показват, че ефективността от въздушната реклама и промоции се нарежда на второ място след телевизионната реклама. Една от основните причини за този извод е големият брой потенциални потребители, който се покрива с авиационни промоции. Освен това атрактивността и психологическият фактор задържат вниманието на реципиентите значително повече, отколкото всеки друг тип реклама. Към тази реклама не може да се свикне, защото тя не се случва с честотата на телевизионната и просто няма възможност да стане досадна, смятат анализаторите от "Милуърд браун". Те определят въздушната реклама като алтернативна външна реклама, която достига своите реципиенти по един уникален начин в пространство, което не е задръстено от други реклами.


Доказателство за ефективната цена на въздушната реклама (CPM - cost per thousand) дават анализатори от агенцията за маркетингови изследвания в областта на медиите "Арбитрон" (Arbitron). Те посочват за пример пускането на държавна лотария в САЩ, когато рекламният бюджет бил разпределен между телевизионна, радио- и външна реклама. След края на кампанията е направено изследване за въздействието на реклама, което показало, че 70% от населението знае за старта на лотарията. На въпроса как са научили запитаните посочват следните отговори: от рекламни билбордове - 21.6%, от радиореклама - 19.8%, от въздушна реклама - 18.3%, от реклама по телевизията - 15.9%, от рекламни плакати по улиците - 14.9%. Това означава, че въздушната реклама се е наредила на трето място по ефективност, а за нея са изразходвани само 6% от общия рекламен бюджет.




---------------


Видове въздушна реклама:


- Heli-Banners (въздушни банери) - рекламни банери, теглени от хеликоптер (най-големият банер летял в света е с площ 4180 кв.м)


- Аерограма - надпис от изрязани букви с размери: 32 символа на дължина до 1.50 метра


- Aero flash - изписване на символи с дим в небето


- Въздушни балони - балони/дирижабли с горещ въздух или хелий, брандирани с лого и/или рекламно послание


- Нощни полети


- Въздушни снимки - има летателни апарати специално оборудвани за тази цел, които позволяват полети на отворени врати/прозорци или без врати и имат монтирани външни камери


- Рекламни парашутни скокове - професионални парашутисти извършват рекламни скокове с малки транспаранти и цветни димки


- Рекламни летателни апарати - самолети или хеликоптери, боядисани и брандирани с лого и рекламно послание

Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на моника
    моника
    Рейтинг:

    искам да направя реклама чрез провеждането на промоции и представяне на продуктите на обекти където има такива продукти.Дайте ми повече идеи за усъществяването им.

  2. 2 Профил на Skynomad
    Skynomad
    Рейтинг:
  3. 3 Профил на АПРИК
    АПРИК
    Рейтинг: Неутрално

    До този момент единствено агенция БЕНЛЕТ МАРИНЕ е организирала УСПЕШНА РЕКЛАМНА КАМПАНИЯ С ХЕЛИКОПТЕР К26, цялото лято на 2006 г. се провеждаха авио промоции на Марката ВИКТОРИ на Булгартабак холдинг над южното черноморие.
    За информация e-mail: office@benletmarine.com , просто ако искате професионалисти да се занимават с въздушната Ви реклама се обадете. Ще се убедите , че не сте си дали парите напразно !





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах