Има ли връзка ACTA с рекламния бизнес и други важни въпроси

Рекламистите, които влизат в разговора около кръглата маса от позицията на опита (от ляво на дясно) - Стоян Радев, Владимир Цонков, Иван Киров, Ненад Лозович, Велина Мавродинова и Марсел Леви.

© Дневник

Рекламистите, които влизат в разговора около кръглата маса от позицията на опита (от ляво на дясно) - Стоян Радев, Владимир Цонков, Иван Киров, Ненад Лозович, Велина Мавродинова и Марсел Леви.



Как рецесията промени отношенията между клиент и рекламна агенция и как това се отрази на бизнеса? Как държавата може да стане по-адекватен рекламодател, така че с парите на данъкоплатците да се произвеждат по-смислени публични кампании? Какво е мястото на интелектуалната собственост в рекламата?


Шестима опитни рекламисти ще застанат срещу шестима амбициозни интернет потребители с интерес в областта в опит да намерят най-добрия отговор на тези въпроси. Това ще стане по време на третата среща от поредицата "Chivas 12 стола," която е посветена на рекламния бизнес и ще се проведе тази вечер в София.


Потребителите на www.chivas12.bg избраха шестима фаворити сред списък от професионалисти, които се занимават с бизнес и творческата страна на рекламната индустрия. В дискусията ще се включат: 
- режисьорът Стоян Радев, който стои зад тв клипа на "Социалната мрежа" на Шуменско, отличена на ФАРА 2011
- управляващият директор на New Moment New Ideas Ненад Лозович
- творческите директори Марсел Леви, Noble Graphics
- Иван Киров, McCann Erickson Sofia
- Владимир Цонков, Saatchi & Saatchi Bulgaria
- Велина Мавродинова, Студио "Ентусиазъм"




"Отношенията рекламна агенция – клиент ли са определящите за вида на крайния рекламен продукт, който потребителят ще "погълне"?" Това е един от въпросите, които Велина Мавродинова ще постави пред дванадесетте участници в събитието. Те ще обсъдят как обстоятелствата промениха комуникацията между компаниите и агенциите в последните три години и как това влияе на рекламите, които в крайна сметка стигат до аудиторията.


Държавата като рекламодател е в "сравнително нова роля, след като 45 години беше рекламна агенция, която обслужваше един голям клиент - СССР - с всички възможни, включително крайно агресивни подходи към публиката", пък смята режисьорът Стоян Радев. Как да се стимулира участието на бизнеса в конкурсите за публични кампании, така че и резултатите от тях да са по-видими ще бъде сред основните теми на разговор на кръглата маса.


АСТА е сред проблемите с най-голям обществен отклик в последните седмици и насочи общественото внимание към позабравения спор за интелектуалната собственост. Макар творческият директор Владимир Цонков да смята, че дискусията около АСТА няма особено значение за рекламния бизнес, той вижда в нея интересен пример за мобилизиране на обществения интерес, от който рекламистите могат да научат нещо полезно.


Избраните професионалисти ще поставят въпроси и проблеми от собствения си опит - според Велина Мавродинова и Владимир Цонков например браншът не е достатъчно единен и често липсва обща позиция или еднакви разбирания по етични въпроси. Целта на кръглата маса е дискусията между опитни и амбициозни рекламисти да доведе до реални предложения за развитие и промяна на бранша.


Четете утре репортаж от сблъсъка около кръглата маса.

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Мишето_66
    Мишето_66
    Рейтинг: 718 Неутрално

    Дефиницията какво е интелектуална собственост е доста общо описана и може да засегне дори блогъри, които споменават търговска марка в критична статия. Същото важи за иновации на малки компании, по-евтини алтернативи и generic лекарства, които не се нравят на големите корпорации.

  2. 2 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1552 Неутрално
  3. 3 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1552 Неутрално

    "Четете утре (да се разбира 24.02.2012 г.) репортаж от сблъсъка около кръглата маса."

    Трети ден след това, тоест 26-ти февруари, а репортаж още няма...

    Г-жо Манолова, кога можем да го очакваме?

  4. 4 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 718 Весело

    айде бе, Дневник, шо стана с тая дискусия....





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK