Моника Белучи

През 1992 г. пред погледа на Роман Копола, племенник на прочутия американски кинорежисьор, попада на корицата на сп. Zoom с италианския топмодел Моника Белучи. Така започва една от успешните актьорски кариери на 90-те години. Последните й прояви са готическият трилър "Братството на вълците" - за Франция през ХVІІ век, и трагикомедията за Сицилия от времето на Втората световна война "Малена" с номинация за "Оскар". Актрисата се омъжи за френския актьор Венсан Касел, неин партньор в четири филма.

Младоженката беше в сиво. Въпреки невзрачния цвят нехайната тълпа в Монте Карло изведнъж се развълнува и зашумя.

Всички като един гледаха жената, която слезе от черен като косите й "Мерцедес". Да не я познаят беше невъзможно. Всички са я гледали - като циганка в "Доберман", проститутка в "Каквато ме искаш", съпругата на фараона - в "Йосиф". А дори да не бяха видели тези филми, пак щеше да е трудно да откъснат очи от жената, която изкачваше стълбите с неописуема грация.


Грация, която може да бъде описана като ленива. Всяко нейно движение е меко и ненатрапчиво, но завършва с категоричност, която оставя малко надежда за взаимност у зяпащите мъже. Но тъй като живот без надежда е невъзможен, Моника Белучи си остава вечен обект на желанието.

В детството си актрисата дишала въздуха на планината и езерото в Умбрия в края на Апенините - между Флоренция и Рим. В края на 80-те, когато на европейското кино беше поставен кръст, тя избира модния бизнес. Уроците по актьорски майсторство се оказват каприз, не защото амбициите не съвпадат с потенциала на Белучи , а защото няма къде да реализира наученото. Но съществува една стара истина, че киното започва там, където има актьорско присъствие, способно да сътвори сюжет от собствения си матетизъм. Това налучка режисьорът Торнаторе, който получи "Оскар" за филма си "Ново кино "Парадизо" (1989 г.). В последната му лента актрисата играе зряла сицилианска жена, видяна през очите на 12-годишно дете като архетип на сексуалността.

Белучи с лекота изпълва класическия образ на италианска филмова героиня. Подобно на своите прочути предшественички Силвана Мангано, Клаудия Кардинале и София Лорен тя е ярко въплъщение на излишество и щедрост като самата апенинска природа. И точно като при тях - тази красота е поставена на екрана в епицентъра на гореща житейска драма.

Да, Моника Белучи е новата средиземноморска филмова богиня. Без всякакво съмнение.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK