Рекламата е мъртва, да живее рекламата

"Целта на рекламата е не да изгражда една марка, а да я защитава, след като тя е била изградена с други средства - главно чрез връзки с обществеността или подкрепата на трети страни", заявяват още в началото авторите на "Залезът на рекламата и възходът на пъблик рилейшънс" Ал Райс и Лаура Рийс. Изследването им върху основите на рекламата цели да обясни емоционалната връзка на потребителите с търговската марка и да покаже какво се случва, когато се използва реклама. Основната позиция е, че рекламата е изкуство, което веднъж си струва парите, а друг път - не.

Ал Райс и Лаура Рийс дават не само примери с търговски марки и реклами, но предлагат и подходи за действие.

"Как можете да измерите стойността на една свещ? Не можете да я измерите според количеството светлина, което тя осигурява, тъй като свещта е загубила функцията си на средство за осветяване на една стая.... И все пак, из цяла Америка горят милиони свещи. Някои от тях се продават за 20 или 30 долара едната, тоест много по-скъпо от една електрическа крушка", пишат Ал Райс и Лаура Рийс.


Този своеобразен наръчник е написан на достъпен език и предлага съвети, които могат да бъдат полезни в практиката. Включени са още примери за успешни и грешни рекламни стратегии, проучвания на общественото мнение и всякакъв друг полезен материал. На прицел са рекламните кампании на Кока-Кола и МакДоналдс, на Гугъл и Дженеръл Мотърс.

"Девет от всеки десет продукта в супермаркетите представляват например разширяване на продуктовата гама, а не нови марки", разясняват авторите. Идеята им е да бъдат полезни не само на хора, които нямат никакъв опит с връзките с обществеността, но и на тези предприемачи, които вече са започнали да работят в тази посока. За доказателствен материал се използват дори примери от басните на Езоп.

"Залезът на рекламата и възходът на пъблик рилейшънс" е поредното силно заглавие на издателство "Класика и стил".

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK