Томас Флоршюц показва позиции на съвременната фотография в "Гьоте институт"

"Фрагменти на Аза" се нарича изложбата на Томас Флоршюц в галерията на "Гьоте институт". Фотографиите са запечатали части от портрети, детайли от човешки лица, изображения, които представят избрани личности. Томас Флоршюц е известен със страстта си да експериментира. Той е роден през 1957 г., през 1981 г. се установява в Източен Берлин и работи на свободна практика като фотограф. По-късно отива в Западен Берлин, прави специализации в САЩ, стипендиант е на Сената за култура в Берлин. Има участия в множество групови и индивидуални изложби в Германия и в чужбина.

Поставянето на собствената му личност като предмет на неговите фотографии е основата, върху която той работи през последните години. Казва, че му е интересно той самият да е предмет на изображението. Фотографът твърди, че при неговата работа най-важното е способността да се наблюдава и да се хващат детайлите. Успоредно с това създава фотоси, в които са съчетани две или повече фотографии. Според него образът на човека се свежда до лице, което може да каже всичко. Интересното е, че надписите на фотографиите не носят информация за портретираните хора, а съдържат само имена.

Иначе дълго време Флоршюц отдава предпочитанията си на черно-белите фотографии, които човешкото възприятие оформя зрително в себе си като абстрактни картини. В края на 80-те години, след едно познавателно пътуване в САЩ, той за пръв път използва цветни филми и оттогава работи изключително само с цветни фотографии.

В експозицията в "Гьоте институт" могат да се видят и цветни, и черно-бели фотографии.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK