Водопад от тоалети и филми се изсипа в Кан

Култовата фраза, която доминира фестивалния живот в Кан тези дни, бе произнесена от Емир Кустурица. "Като председател на журито приемам консенсуса, но не и демокрацията. Тази година аз съм "войникът" на киното тук!" , без капка притеснение обяви буйният балканец.

При откриването на фестивала на световното кино Катрин Деньов, в безупречен вечерен тоалет в червено, привлече вниманието на световните медии с импровизиран "урок на актьора", на който говори за авторското кино. "Всъщност аз не мога да давам уроци на никого", каза любимата на французите актриса и допълни, че не робува на идоли, но харесва Луиз Брукс и Кейт Бланшет.

Тъжни кюрдски балади звучаха на "Кроазет" по повод премиерата на филма на режисьора емигрант Хинер Салем "Километър нула", сниман изцяло в планинските райони на Ирак. Във филма млад миролюбив мъж мечтае да избяга със семейството си във Франция. Режимът на Саддам Хюсеин обаче го изпраща в окопите на иранско-иракската война. "Показването на ада на войната не е нещо непознато за световното кино", заяви в Кан поласканият от участието си в официалния конкурс кюрдски режисьор. "Подобно на собствения ми брат, който на 18-годишна възраст успя да се измъкне от клещите на смъртта, измисленият ми герой Ако преминава границата с Турция и стига до Европа. Сега, когато и аз живея тук, искам хората да почувстват тежката миризма на диктатурата."


Очакваният филм на американския режисьор Гас ван Сант "Последни дни" се оказа свободно интепретирана представа за края на живота на култовия певец Кърт Кобейн от "Нирвана". Никой не знае какво точно е правил талантливият поет и музикант, преди да се превърне в поредната жертва на дрогата, каза прочулият се със своя "Слон" Ван Сант. Героят на Кобейн във филма се казва Блейк и през повечето време е сниман в гръб и с тъмни очила. "Крал на интуитивното кино" - така френската преса обоснова обожанието си към режисьора, който настойчиво заявява афинитета си към бийт и поп културата.

Безспорно като най-приятна изненада на фестивала досега изпъква последният филм на майстора на парадоксалния хумор Уди Алън Match Point (извън конкурса), в който талантлив, но беден учител по тенис с помощта на съдбата успява да проникне във високите етажи на висшето английско общество. Винаги стеснителният Алън не на шега се обясни в любов на продуцента си ББС, на всичките си актьори (най-вече на главозамайващата блондинка Скарлет Йохансон) и на собствения си късмет.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK